مدیر کل عمرانی شهرداری شیراز با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر چندین پروژه عمرانی شهرداری در مراحل نهایی ساخت قرار دارد و طی روزها و هفته های آینده به بهره برداری خواهند رسید.
کریم شکوهیان افزود: یکی از پروژه هایی که هم اکنون در مراحل نهایی ساخت خود قرار دارد تقاطع غیر هم سطح معلم است که عملیات اجرایی آن تا پایان خردادماه به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: از دیگر پروژه هایی که عملیات اجرایی آن تا پایان خرداد به اتمام می رسد زیرگذر ساحلی جنوبی علی بن حمزه (ع) است، البته در خصوص ساخت پل شیشه ای روی رودخانه خشک اجرای این پروژه منوط به ساخت زیرگذر ساحلی شمالی رودخانه است که در حال حاضر در حال بررسی جا به جایی تاسیسات زیرگذر جنوبی هستیم و پس از ساخت آن پل شیشه ای رو به روی حرم علی بن حمزه (ع) نیز بر فراز رودخانه خشک ساخته خواهد شد.
وی اضافه کرد: از دیگر پروژه هایی که هم اکنون مراحل نهایی ساخت خود را دنبال می کند تقاطع گلستان به عنوان طولانی ترین زیرگذر شیراز است که هم اکنون نیز در راستای عملیات اجرایی آن مسیر پروژه به مدت 3 ماه مسدود و تا پایان تابستان تردد در آن آغاز می شود.
شکوهیان از افتتاح اولین جزیره مصنوعی شیراز در مسیر رودخانه خشک خبر داد و گفت: این جزیره مصنوعی که شامل یک محیط تفریحی زیبا و اغذیه فروشی در دل رودخانه خشک است هم اکنون آماده بهره برداری است و به یکی از نقاط دیدنی شهر تبدیل می شود البته با توجه به لایروبی رودخانه در حال حاضر آبی در اطراف آن وجود ندارد اما به طور معمول ما حتی می توانیم تا مرداد ماه نیز آب را در اطراف این پروژه داشته باشیم و طی روزهای آینده شاهد بهره برداری از این پروژه نیز خواهیم بود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه هایی که هم اکنون آماده بهره برداری است 2 فاز از بولوار مولوی است که با افتتاح آن بولوار ولایت و بزرگراه خلیج فارس به یکدیگر وصل می شوند. مدیر کل عمرانی شهرداری شیراز از مشکلات تملکی در مسیر افتتاح چپ گرد دلگشا خبر داد و افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه در مراحل پایانی خود است و تا یکی دو ماه دیگر به پایان می رسد اما مشکل اصلی بر سر راه این پروژه 12 ملک مسکونی است که تملک آن ها با مشکل مواجه شده و یکی از مشکلات آن است که در حالی که این املاک مسکونی هستند و افراد در آن زندگی می کنند حال که در مسیر پروژه قرار گرفته اند ادعا دارند که ملک آن ها تجاری است و تقاضای تملک ملک خود به قیمت تجاری را دارند که این امر مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.
وی در خصوص ادامه مسیر پروژه کوهسار مهدی (عج) نیز اظهار داشت: فاز سوم کوهسار مهدی (عج) به طول 6 کیلومتر با 200 میلیارد تومان اعتبار هم اکنون مراحل حفاری و خاکبرداری خود را طی می کند و در صورت رفع مشکلات تملک مسیر نیمه نخست سال آینده این پروژه نیز به بهره برداری می رسد. شکوهیان از افتتاح تقاطع سه سطحی رودکی در کمربندی شیراز تا پایان سال خبر داد و در خصوص 2 تقاطع دیگر در حال ساخت بر روی کمربندی شیراز هم گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی 2 تقاطع باهنر و نواب در کمربندی به سرعت در حال اجراست و تقاطع باهنر در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد اما در خصوص پروژه تقاطع غیر هم سطح نواب ما با مشکلاتی مواجه هستیم که اصلی ترین مشکل ما وجود برخی معارضین است حال آن که تا قبل از این در حالی که کمربندی در این محل وجود داشت هیچ کس ادعای مالکیت زمین های اطراف محل ساخت تقاطع را نمی کرد اما با ورود شهرداری حتی برخی ادعا می کنند که زمین های وسط کمربندی نیز متعلق به آن هاست و ما نیز در حال حاضر عملیات اجرای تقاطع را در محل هایی که معارض ندارد انجام می دهیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 669152
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.