سلیمان کرمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تب کریمه کنگو به عنوان یک بیماری صنفی بیشتر در کمین قصابان و دامداران است .
وی ادامه داد: از مسئولان بهداشتی شهرستان انتظار می رود با اطلاع رسانی مناسب از بروز مشکل و هرگونه اتفاق ناگوار جلوگیری کنند و واحدهای دامی با هماهنگی بخشداران ، شهرداران و دهیاران موظف به سم پاشی واحدهای خود شوند.
معاون استاندار فارس بیان کرد: با توجه به این که شهرستان فسا یکی از شهرستان های صادر کننده دام است، ضروری است با آموزش و اطلاع رسانی فراگیر و پیوسته به دامداران و قصابان در سطح شهرستان پیشگیری لازم در انتقال و شیوع این بیماری صورت گیرد.
مسئول واحد بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز در این باره بر استفاده از وسایل حفاظت شخصی مانند چکمه، دستکش، عینک و پیش بند غیر قابل نفوذ در پیشگیری از ابتلای قصابان و دیگر فعالان این صنف به این بیماری تاکید کرد.
مهندس مجتبی کرمی منش ادامه داد: قصابان و سلاخان باید از برخی کارها مانند نگهداشتن کارد قصابی با دندان و باد کردن پوست دام با دهان خودداری کنند زیرا ممکن است به بیماری تب کنگو مبتلا شوند .
وی اضافه کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیشتر توسط گزش کنه از حیوان به انسان منتقل می شود و حیواناتی مانند گاو ، گوسفند ، بز و شترمرغ در صورت آلوده شدن به این ویروس می توانند در هنگام ذبح یا قطعه بندی ، این بیماری را به انسان منتقل کنند.
کرمی منش بیان کرد: این حیوانات در صورت آلوده بودن هیچ علامت خاصی ندارند و تنها راه پیشگیری از ابتلای به این بیماری استفاده از وسایل حفاظت شخصی و نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت وجگر و دیگر بخش های بدن حیوان به مدت 48 ساعت در یخچال است.
شهرستان فسا در 130 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
7375/ 2027
خبرنگار: سهیلا شیبانی نژاد ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.