مهدی اقبال با بیان این مطلب گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکت ها در فارس تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد 10 هزار و 500 موسسه و شرکت تجاری در سامانه به ثبت رسیده که از این تعداد 489 شرکت و موسسه غیرتجاری مربوط به 2 ماهه ابتدایی سال جاری می باشد. وی افزود: از بین شرکت های ثبت شده در 2 ماهه سال جاری می توان به 122 شرکت با مسئولیت محدود، 225 شرکت سهامی، 56 شرکت تعاونی و 86 موسسه غیرتجاری اشاره کرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این سامانه شاهد شفاف سازی و سرعت بخشی در امور تاسیس و تغییرات اشخاص حقوقی از جمله شرکت ها و موسسات غیرتجاری و جلوگیری از اتلاف وقت متقاضیان هستیم. اقبال به رشد 11 درصدی صدور سند مالکیت تک برگی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته بیش از 205 هزار سند مالکیت تک برگی صادر کردیم که نسبت به سال 94 رشد 11 درصدی داشته است. وی تصریح کرد: صدور هر جلد سند مالکیت، گامی ارزشمند در حفظ و حراست از منافع اشخاص حقیقی و حقوقی است و سنددار نمودن املاک مردم در دستور کار سازمان ثبت اسناد فارس می باشد. مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: در حال حاضر طرح تعویض سند دفترچه ای به تک برگ با کمترین هزینه در 44 واحد ثبتی سراسر استان انجام می شود و ممکن است تا پایان سال آینده ادامه یابد. وی بر لزوم الکترونیکی بودن ثبت اسناد تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از جعل، ثبت ها در دفتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی انجام می شود بدین صورت که اثر انگشت فرد گرفته و تمام اطلاعات شخص از طریق سازمان ثبت احوال تائید می شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس بیان داشت: مردم باید آگاه باشند که املاک با قیمت بالا را به صورت قولنامه خرید و فروش نکنند بلکه به صورت انتقال مالکیت به صورت رسمی خرید و فروش کنند.
وی ادامه داد: بعضا دیده شده افراد به بنگاه های معاملاتی مراجعه و یک ملک چندمیلیاردی را با یک برگ کاغذ معامله می کنند در حالی که قولنامه عادی حکم سند رسمی را ندارد. اقبال اضافه کرد: درخصوص جعل و زمین خواری موارد بسیاری را شاهد بودیم که جاعلان املاکی را مورد تصرف قرار می دهند که یا دولتی است یا مالکان آن در خارج از کشور زندگی می کنند و بعضا مشاهده می شود که منزلی چند قفله را همزمان به چند نفر فروخته اند. مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس جهت حفظ و حراست از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی و بالابردن ضریب امنیتی و جلوگیری از سوء استفاده در نقل و انتقالات از مالکین خواست تا با مراجعه به ادارات پست نسبت به تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ اقدام نمایند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 666928
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.