امام جمعه شهر صدرا در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در حالی که سالهاست مسئولین قولهای زیادی برای رفع مشکلات شهر صدرا به ما دادهاند هنوز در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده و هنوز مشکلات این شهر در جای خود باقی است.
حجت الاسلام حسین نژادیان افزود: در خصوص تصفیه خانه فاضلاب شهر صدرا اگرچه یکی دوماه قبل اقداماتی در خصوص تجهیز کارگاه آن صورت گرفت اما روند اجرای این پروژه کند است و باید ساخت آن سرعت بیشتری بگیرد.
وی ادامه داد: درخصوص قبرستان صدرا نیز هنوز هیچ اقدام عملی صورت نگرفته و در حوزه ایجاد راه های جدید نیز هنوز در حد حرف باقی مانده و از اقدام عملی خبری نیست.
حجت الاسلام حسین نژادیان گفت: یکی از مشکلات دیگر شهر صدرا، کمبود مدرسه بود که برای 12 هزار دانش آموز صدرا فقط 16 مدرسه داریم که به صورت 2 شیفت با حداکثر ظرفیت در حال کار هستند. با توجه به آنکه ساخت مدرسه زمانبر است و حتی برای تبدیل این مدارس به صورت یک شیفت به 16 مدرسه دیگر نیاز داریم، به نظر میرسد مهرماه آینده با مشکلات زیادی درخصوص کمبود مدارس روبه رو خواهیم بود و در حالی که جمعیت شهر نیز روز به روز در حال افزایش است، عزم جدی در مسئولین شهر و استان برای رفع این مشکلات مشاهده نمی کنیم.
امام جمعه صدرا گفت: البته برای رفع این مشکلات، وعده و وعیدهای زیادی داده شد اما از نظر عملی کاری صورت نگرفته و شاید برای رفع این مشکلات، انتخاب حداقل یک بخشدار و حضور نماینده دولت در صدرا اثرگذار باشد اما در حال حاضر هیچ کدام از مسئولین شهر صدرا در این شهر سکونت ندارند و شیراز نشین هستند و اگر مسئولی که در اینجا شاغل است در همین جا هم زندگی کند می تواند به مشکلات این مردم بیشتر پی ببرد. این در حالی است که تنها مسئول شهر صدرا که در اینجا هم زندگی می کند، من هستم.
حجت الاسلام حسین نژادیان گفت: امروز مسکن های مهر ساخته شده در صدرا با مشکلات زیادی مواجه هستند و حتی یک مسجد و مدرسه ندارند و رشد و توسعه این شهر نامتوازن است.
وی ادامه داد: جوانان شهر صدرا حتی از داشتن یک کتابخانه محرومند و هر روز مجبورند هزینه و وقت زیادی را بگذارند تا برای مطالعه به یک کتابخانه در شیراز بروند. البته چندی قبل کلنگ ساخت یک کتابخانه را در صدرا به زمین زدند اما دیگر خبری از ساخت آن نیست.
وی افزود: حدود 2 سال قبل پاسگاه کلانتری شماره 2 صدرا در فاز دوم صدرا را افتتاح کردند اما هنوز حتی یک صندلی در این کلانتری قرار ندارد و این کلانتری تعطیل است در حالی که شما ساعت 23 به بعد حتی جرات رفتن به فاز دوم صدرا را ندارید.
حجت الاسلام حسین نژادیان گفت: نمایندگان مردم شیراز در مجلس، استانداری، فرمانداری و همه مسئولین با تمامی مشکلات شهر صدرا آشنا هستند اما هنوز هیچ اقدام عملی برای رفع این مشکلات صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهر صدرا که از گذشته وجود داشته، بحث مدیریت دوگانه است و حرف اول را شرکت عمران صدرا می زند و بعد از آن شهرداری که این دو متولی شهر هستند.
وی ادامه داد: شرکت عمران صدرا بارها اعلام کرده که وظیفه آن ها راهسازی و مدرسه سازی نیست این در حالی است که اینها جزء زیرساخت های اساسی یک شهر است.وی با انتقاد از حوزه نوسازی مدارس فارس، افزود: وظیفه نوسازی مدارس، ساخت مدرسه است اما نوسازی مدارس فارس تاکنون حتی یک مدرسه هم در شهر صدرا نساخته است که جا دارد در این زمینه اقدامات عاجلی از سوی این حوزه نیز صورت گیرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 666799
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.