به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های فارس، سید حشمت الله حیات الغیب گفت: امیدواریم مراسم گلریزان با همت خیرین زمینه آزادسازی یک هزار و 138 زندانی جرائم غیر عمد را فراهم کند.
وی ادامه داد: زمینه آزادی 1138این تعداد زندانی جرائم غیر عمد فراهم شده که از این تعداد 54 زن و 1084 نفر مرد هستند که برای آزادی آنها رقمی حدود 80 میلیارد تومان احتیاج است.
حیات الغیب گفت: سال گذشته 412 زندانی غیر عمد در جشن گلریزان با رقمی حدود 54 میلیارد تومان آزاد شدند که از این تعداد 400 نفر مرد و 12 نفر زن بودند که البته ستاد دیه 28 میلیارد تومان از افراد شاکی، گذشت گرفته بود.
وی افزود: طی دو ماه سال جاری نیز 112 زندانی غیر عمد آزاد شدند که 5 نفر زن و 107 نفر مرد بودند که رقم بدهی آنها 10 میلیارد تومان بود که 5 میلیارد با سازش تخفیف گرفته شد.
مدیرکل زندان های استان فارس با اشاره به کاهش زندانی های حوادث مانند تصادف گفت: با اجباری شدن بیمه شخص ثالث روزانه شاهد ورود تنها 2 تا 3 نفر به دلیل تصادف به زندان هستیم و در کل ورودی جرائم غیر عمد به زندان روزانه بین 10 تا 15 نفر است.
حیات الغیب اضافه کرد: با زندانی شدن هر فرد چند خانواده درگیر مسئله زندان و مشکلات آن می شوند و حتی احتمال به بزه کشیده شدن فرزندان زندانیان هم وجود دارد پس امید می رود تا خیرین با کمک های خود زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنند.
ستاد دیه کشور سال 1369 به همت شهید لاجوردی بنیان نهاده شد، ستاد دیه استان فارس از سال 81 فعالیت می کند که از آن سال تاکنون هفت هزار و 500 نفر از زندان خارج شده اند.
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.