دکتر علیرضا عسکری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح تحول سلامت خدمات ارزشمندی در حوزه سلامت بر جای گذاشت و بنیان های عدالت در سلامت را تثبیت و تقویت کرد گفت:درشرایطی که بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین و محروم از دسترسی به خدمات سلامت محروم مانده بودند طرح تحول سلامت در کشور اجرایی شد.
وی ادامه داد: طرح تحول سلامت درشرایطی اجرا شدکه هزینه‌های درمان به شدت برمردم فشارمی‌آورد و ضرورت داشت میزان پرداخت از جیب مردم کاهش یابد ، این طرح نجات بخش حوزه سلامت در کشور ارزیابی و موجب شد بسیاری از شهروندان به خدمات جامع سلامت دسترسی یابند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا با بیان اینکه روستاها در طرح تحول سلامت جایگاه مطلوبی برای ارزیابی گسترش عملکرد این طرح است گفت : پیش از این برای دریافت بسیاری از خدمات سلامت روستاییان مجبور بودند به مراکز استانها یا کلان شهرها مراجعه یا مهاجرت کنند در حالیکه اکنون پوشش مناسبی از خدمات سلامت در مناطق روستایی گسترش یافته است .
عسکری با بیان اینکه بسامان کردن نظام سلامت نیازمند اصلاحات ساختاری است گفت : دولت دوازدهم باید پر شتاب تر و با انگیزه بیشتر و با بهره گیری از نیروهای متخصص و جوان این اصلاحات ساختاری را به وجود آورد ، افزایش سهم سلامت از بودجه دولت ، رفع بحران کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در مناطق دور افتاده ، تداوم کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی و حمایت از داروهای تولید داخل رویکردهایی بود که در دولت یازدهم کلید خورد و در دولت دوازدهم نیز می بایست تداوم داشته باشد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا همچنین به توسعه و تکمیل و اصلاح برنامه پزشک خانواده در 2 استان فارس و مازندران اشاره کرد و گفت : اصلاح ساختاری در اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع می تواند اثرات ارزشمندی در حوزه سلامت بر جای بگذارد ، با اجرای این طرح و رفع نواقص آن و ایجاد زمینه رضایتمندی بیشتر در مردم قطعا ما شاهد تحول در نظام سلامت و سامان یافتن بهینه آن هستیم .
عسکری همچنین به توسعه زیرساخت‌های درمان و ساخت بیمارستان های جدید در کشور اشاره کرد و گفت : از جمله این بیمارستان ها بیمارستان تخصصی شهرستان فسا است که مراحل ساخت آن به کندی پیش می رود ، لازم است دولت دوازدهم دراین زمینه با تخصیص اعتبارات بیشتر و برنامه ریزی جامع این بیمارستان را به سرانجام مطلوب برساند .
وی همچنین بر لزوم تجهیز مراکز بیمارستانی و تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان فسا به ویژه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسین (ع) این شهرستان تاکید کرد وگفت:ساخت تخت های مراقبت‌های ویژه، بهره‌مندی شهروندان از خدمات بستری در بیمارستان ها ، حفاظت مالی بیماران بستری در برابر هزینه‌های کمرشکن در بیمارستان‌های دولتی و کاهش ارجاع مردم برای خرید دارو و تجهیزات از دیگر مواردی است که در دولت دوازدهم می بایست تداوم داشته باشد.
عسکری بیان کرد:همچنین تامین اعتبارات لازم برای بهره برداری از پروژه های درمانی نظیر کلینیک ویژه و اورژانس جدید بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در شهرستان فسا دراولویت برنامه های دولت باشد .
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.