حجت الاسلام سید مرتضی شیرازی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به کار بردن واژگانی مانند 'رأی حلال و حرام' و پرداختن به برخی مسائل متعلق به زمان های گذشته نظیر سند 2030 با وجود گذشت بیش از هشت ماه از آخرین مصوبات آن مصداق این گونه مباحث است.
وی بیان کرد: دیگر اظهارنظرها که در آن توده مردم منشأ ایجاد مشکلات دانسته می شود و طرح درخواست برخورد شدید و قضایی با متخلفان انتخاباتی با وجود حضور اعضای ناظر شورای نگهبان در عرصه های مختلف انتخابات در تناقض با اصل مردم سالاری دینی و انتخاب فرد اصلح از میان نامزدهای مورد تایید این شورا است.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:اگر میزان، رأی ملت باشد که هست، پس زمانی که شخص یا اشخاصی خارج از گرایش سیاسی مورد نظر برخی افراد اکثریت آرا را به دست آورد و صحت انتخابات نیز به تأیید مراکز ذی ربط از جمله شورای نگهبان رسید، برخی واکنش ها در محافل، مجالس و رسانه های مختلف، دیگر قابل توجیه نیست.
وی گفت: این گونه واکنش ها به نوعی تمکین نکردن به رأی اکثریت مردمی است که عمدتاً بدون هیچ چشمداشتی و با وجود برخی وعده های غیرواقعی سایر کاندیداها و تنها برای علاقه به نظام جمهوری اسلامی و کشور سرافراز ایران به صورت پرشور در داخل و خارج کشور، در صحنه انتخابات حضور یافتند و حماسه عظیمی را در لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری خلق کردند.
شیرازی اظهار کرد: به نظر می رسد باید رویه ای اتخاذ و ابلاغ شود تا در صحنه تبلیغات انتخاباتی و پس از برگزاری این رقابت سیاسی، واکنش هایی که شیرینی ها را به تلخی ها تبدیل می کند و بهانه را به دست معاندان داخلی و دشمنان خارجی برای به چالش کشیدن نظام می دهد، شاهد نباشیم.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: نباید در مقوله مهمی همچون انتخابات، اجازه حاکمیت فضای شک و تردید بر عملکردها را داد و باید شرایطی را فراهم کرد که پس از انتخابات، اختلافات، حاشیه ها و حاشیه سازی ها کنار گذاشته و دوباره آرامش بر بخش های مختلف کشور مستولی شود وتلاش همگان در مسیر توسعه و آبادانی ایران به کار گرفته شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.