به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، علی همتی با اشاره به اینکه این دفتر با هدف تحول در حوزه صنعت از طریق ارتباط صنعت و دانشگاه راه اندازی شده است، افزود: یکی از مزیت‌های ارتباط صنعت و دانشگاه فراهم کردن امکان حضور فعال دانشگاهیان در واحدهای تولیدی و صنعتی است.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه رشد صنعت در بهبود وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بسیار تاثیرگذار است امیدواریم با افتتاح دفتر و دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه و امضا تفاهم نامه همکاری که قبلا انجام شده است، استان فارس برای تحقق تعامل میان دانشگاه و صنعت در سال 96 که به عنوان سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال' نامگذاری شده است، گامی موثر بردارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: ازآنجا که برخی از مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، مدیریتی و فنی است ضروری است دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه با رویکردی کاملا علمی، تحقیقاتی و پژوهشی از توان بالای استادان شاخص دانشگاه بهره‌مند شوند و این مهم راهگشای مسائل تولیدی توام با نگاه صادرات محور باشد.
همتی ادامه داد: بر این باوریم که بدون رویکرد علمی، رشد و توسعه صنعتی ایجاد نمی شود و نقش دانشگاه ‌ها، موسسه های آموزش عالی، استادان و صاحبنظران دانشگاهی برای کاربردی کردن فعالیت‌های پژوهشی، ایجاد دستاورد‌های جدید فناوری، توسعه و رشد واحدهای صنعتی و تولیدی و شهرک‌های صنعتی بسیار سازنده و موثر است.
وی گفت: چشم انداز ارتباط صنعت و دانشگاه، استفاده بهینه از دارایی‌های سرمایه‌ای و غیر سرمایه‌ای برای تولید ثروت و اشتغالزایی در راستای توسعه پایدار است و ارتباط پویا از طریق توسعه پژوهش‌های کاربردی در قالب تعریف رساله‌های کارشناسی ارشد و دکترا با هدف پویا سازی صنایع، تولید و بهره وری فناورانه است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.