به گزارش ایرنا امیر سرتیپ حسین محمدی، سه شنبه در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع تعدادی از فرمانده هان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در شیراز افزود: این روز در حقیقت یکی از حماسی ترین روزهای تاریخ سرزمین ایران حداقل در200 سال گذشته است چرا که ظرف این 2 سده به جز آزاد سازی خرمشهر، هیچگاه پیش نیامده که شهری از خاک وطن جدا شود و با استفاده از قدرت نظامی از دشمن باز پس گرفته شود.
وی ادامه داد: سوم خرداد را در حقیقت می توان یادآور تجلی اراده و غرور ملتی مسلمان و آزاده در راه آزادسازی بخشی از خاک کشورش دانست و اهمیت فتح خرمشهر نیز در این است که به عمق این پیروزی عظیم پی ببریم.
سرتیپ محمدی بیان کرد: خرسندی امت اسلامی و نشاط رزمندگان اسلام، به اسارت در آمدن حدود 20 هزار نیروی بعثی، دستیابی به غنایم فراوان جنگی، وارد کردن هزاران تلفات انسانی به دشمن، افزایش عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در رسانه های بین المللی و کاهش جایگاه عراق و نا امیدی کشورهای حامی این رژیم در دنیا، همه از آثار ظاهری این نصرت الهی بود.
او گفت: اهمیت این فتح بزرگ در این است که بدانیم چگونه قلت بر کثرت غلبه کرد و این فوران اخلاص ها در وجود رزمندگان اسلام اعم از ارتشی، سپاهی، بسیجی و جهادگر بود که زمینه ساز فتحی بزرگ شد.
شهر خرمشهر که چهارم آبان سال 59 در جریان جنگ تحمیلی پس از 34 روز پایداری و مقاومت به اشغال دشمن درآمده بود پس از 578 روز (19 ماه) در سوم خرداد سال 61 در جریان عملیات بیت المقدس با رشادت های رزمندگان اسلام از چنگ دشمن بعثی آزاد شد و بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
سوم خرداد در تقویم ملی ایران به مناسبت فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
6122 /6118
دریافت خبر: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.