اولویت نخست شورای پنجم؛ حفظ هویت فرهنگی شیراز
احمد رضا دستغیب، توجه بیش از حد شورای چهارم شیراز به ساخت و سازهای بی رویه را مورد نقد قرار داد و گفت: اولویت نخست شورای پنجم، حفظ هویت فرهنگی این کلانشهر است. عضو منتخب پنجمین شورای اسلامی شهر شیراز بر فرهنگ و حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: قانون مداری و مردم داری باید در اولویت برنامه های شورای پنجم باشد. وی در نظر گرفتن حقوق شهروندی در تصویب هر پروژه را ضروری عنوان کرد و توجه به زیرساخت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در شورای چهارم را ضعیف قلمداد کرد.
تفکیک حیطه اختیارات شورا و شهرداری در اولویت برنامه های شورای پنجم
دکتر لیلا دودمان، عضو شورای پنجم شهر شیراز، ادغام مسئولیت ها و وظایف شورای شهر با شهرداری را یکی از مشکلات شورای چهارم این کلانشهر عنوان کرد و گفت: تفکیک حیطه اختیارات شورا و شهرداری، بسیاری از مسائل را حل می کند. وی سیاست گذاری، نظارت و برنامه ریزی صحیح را در گرو همدلی و همبستگی اعضای جدید شورای شهر شیراز دانست و بر اولویت بخشی سلامت عمومی و روانی جامعه تاکید کرد. دودمان عملکرد شورای چهارم شیراز در حل معضل ترافیک، ایجاد درآمدهای پایدار و تقویت پتانسیل های فرهنگی را ضعیف قلمداد کرد و ابراز داشت: رفع نارسایی های شورای پیشین باید در صدر برنامه های شورای پنجم قرار گیرد.
شورای پنجم باید در حد و اندازه شهر بهار نارنج باشد
عبدالرزاق موسوی، عضو منتخب شورای پنجم شهر شیراز با اشاره به مشکلات ساختاری شورای چهارم بر تفکیک وظایف شورا و شهرداری شیراز تاکید کرد. موسوی تلاش در راستای ارتقای شأن پارلمان محلی پنجم شیراز، شهر بهارنارنج با توجه به ظرفیت هایی که قانون پیش بینی نموده را ضروری عنوان کرد و گفت: شورای چهارم از همه پتانسیل ها برای پیشرفت شهر استفاده نکرده است.
وی با اشاره به جایگاه شهر شیراز، ظهور شورایی در حد و اندازه این کلانشهر را لازم دانست و ابراز داشت: تقویت کمیسیون های شورا، بهره گیری از چهره های نخبه علمی و کارشناسی و استفاده از تجارب و توان نهادهای مدنی و دستگاه های اجرایی، شورای جدید را توانمند و کارآمدتر از شورای چهارم خواهد کرد.
شورای چهارم در جذب درآمدهای پایدار، ناکارآمد بوده است
نوذر امامی، عضو منتخب شورای پنجم شهر شیراز عدم نظارت و شفافیت شورای چهارم را نقد کرد و گفت: بسیاری از راهکارهای این پارلمان در رفع ترافیک، جذب درآمدهای پایدار و مسائل فرهنگی، ناکارآمد بوده است.
امامی توجه شورای چهارم به مسائل فرهنگی را ضعیف قلمداد کرد و ابراز داشت: اهمیت دادن شورای پنجم به مسائلی همچون تئاتر، ورزش و موسیقی ضروری است.وی با اشاره به عملکرد ضعیف شورای چهارم شیراز در توسعه گردشگری، گسترش فضای سبز و توریسم درمانی بر حفظ باغات قصردشت با مشارکت مالکین و ایجاد پارک های محله ای جهت دسترسی آسان و ارزان مردم تاکید کرد.
توزیع عادلانه خدمات شهری در شورای پنجم
سولماز دهقانی، عضو منتخب شورای پنجم کلانشهر شیراز با بیان این که شهرداری در شورای چهارم به نهادی صرفاً عمرانی تبدیل شده است گفت: متاسفانه در پارلمان محلی چهارم، تمام بودجه ها به سمت ساخت و سازهای بی رویه رفت و احداث بسیاری از پل ها و تقاطع ها در حل بسیاری از معضلات شهری، ناکارآمد بود. دهقانی با تاکید بر کارکرد فرهنگی و اجتماعی شورا و شهرداری شیراز، توسعه فرهنگی این کلانشهر را ضعیف قلمداد کرد و افزود: اگر بودجه های قابل توجه کمیسیون فرهنگی شورا به درستی مدیریت شده بود، شاهد تغییرات مثبت در این حوزه بودیم. وی با اشاره به کمبود سالن های سینما و تئاتر در شهر شیراز، توزیع نا مناسب خدمات شهری را گوشزد کرد و گفت: تمرکز فضاهای تفریحی و تجاری در یک بخش از شهر صحیح نیست و همه شهروندان باید به یک اندازه از خدمات شهری بهره مند شوند. دهقانی تعامل شورای چهارم با سازمان های مردم نهاد را ضعیف دانست و بر نقش موثر سمن ها به عنوان بازوهای توانمند شورا و شهرداری در رفع بسیاری از مشکلات تاکید کرد.
دیروز رقابت، امروز رفاقت
سیروس پاک فطرت، عضو شورای پنجم شهر شیراز، معدل شورای چهارم را خوب ارزیابی کرد و گفت: شورای پنجم، یک شورای تخصصی و خدمتگزار خواهد بود.
وی با اشاره به تجارب 33 ساله خود در بخش های مدیریت شهری، جناح بازی و سیاسی کاری را مربوط به دوران قبل از رقابت دانست و بر اصل «دیروز رقابت، امروز رفاقت» تاکید کرد. پاک فطرت مرور سنوات و مصوبات شورای چهارم را ضروری خواند و ابراز داشت: باید پس از ارزیابی تخصصی، برخی نقایص برطرف و بعضی مباحث نیز تقویت شود. عضو منتخب شورای پنجم شیراز با تاکید بر درایت و توانمندی اعضای جدید پارلمان محلی این کلانشهر، بررسی اولویت ها و ایجاد وحدت بین دستگاه ها را ضروری تلقی کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 653969
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.