آیت الله اسد الله ایمانی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انتخابات را عرصه تعیین سرنوشت کشور و یک حق و تکلیف دانست و افزود: انتخابات، حقی است که از سوی مردم ادا می شود و تکلیفی که نظام اسلامی بر دوش مردم گذاشته است.
وی بیان داشت:کسی که در انتخابات شرکت نکند این حق خود را پایمال کرده است زیرا مردم حق دارند در تعیین سرنوشت خود و در تعیین سرنوشت کشور دخالت داشته باشند، کسی که در عرصه انتخابات حضور ندارد بعد از انتخابات نباید ادعای دلسوزی برای میهن و کشور داشته باشد، چنین افرادی در واقع از حق خود برای دفاع از میهن اسلامی استفاده نکرده اند.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه انگیزه های قومی و جناحی درانتخابات مردود است و فقط با انگیزه الهی و دفاع از جمهوری اسلامی باید در انتخابات شرکت کرد، اظهار داشت: باید بهترین فرد برای قبول مسئولت اجرایی کشور برگزیده شود و کسی مسئولیت ریاست جمهوری را داشته باشد که بتواند از عهده آن برآید و نظام را سرپا نگهدارد.
آیت الله ایمانی، با بیان اینکه مردم در انتخابات امانت الهی را به اهلش بسپارند، گفت: آنها که گرفتار انگیزه های سیاسی، جناحی و قومی هستند این انگیزه ها را رها و با انگیزه الهی درانتخابات شرکت کنند.
وی ادامه داد: تکلیف در جمهوری اسلامی این است که مسئولیت اجرایی کشور به دست فردی توانا و لایق سپرده شود زیرا رئیس جمهور دومین فرد در نظام سیاسی کشور و اولین فرد مسئول اجرایی است که بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده دارد و این فرد هر چه با رای بالاتری انتخاب شود برای کشور و پیشبرد امور بهتر است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام اسلامی ما می خواهد پا به پای معادلات جهانی حرکت کند از این رو مسئول اجرایی می خواهد که مطالبات کشور را در عرصه جهانی مطرح و پیگیری کند بنابراین باید فردی با رای بالا و توام با پشتوانه مردمی داشته باشد، همه ما دراین زمینه مسئول هستیم و باید شرایط را برای انتخاب فرد اصلح مهیا کنیم.
آیت الله ایمانی بیان کرد: امام (ره) در دوران حیات و رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای مختلفی که داشته اند بر حضور مردم در عرصه انتخابات همواره تاکید داشته اند، همه حرکت های امام راحل و رهنمودهای رهبری بر اساس توجه به رای و نظر مردم بوده است.
امام جمعه شیراز گفت: انتخابات به طور مستقیم نظر خواهی از مردم برای انتخاب مهمترین مسئول اجرایی در کشور است بنابراین نباید با بی تفاوتی از کنار این رویداد مهم گذشت، اگر کسانی دلخوری هایی دارند نباید انتخابات را عرصه تسویه حساب برای این دلخوری ها بدانند بلکه باید با حضور یکپارچه بر شور انتخابات بیفزایند.
آیت الله ایمانی تاکید کرد: در میان شیوه های گوناگون حکومت داری، روش انتخابات بهترین نوع شکل حضور مردم و همان مردم سالاری است و بر همین اساس امام (ره) از آغاز بر موضوع انتخابات تاکید داشتند و اینکه تمام امور مملکت داری به مردم واگذار شود.
وی گفت: بدون شک امام (ره) مستندات شرعی و مستندات وحیانی برای آن داشته اند که روش انتخابات را انتخاب و بر این روش ایستادگی کردند.
آیت الله ایمانی بیان کرد: دشمن می تواند از انتخابات به عنوان یک ابزار استفاده کند، ما هم می توانیم به عنوان یک فرصت از انتخابات بهره برداری کنیم اما این بستگی دارد به اینکه در این میدان رقابت چه کسی هشیارتر باشد و بهتر تصمیم بگیرد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.
مصاحبه: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.