به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این کنگره چهار روزه با حضور متخصصانی از 20 کشور جهان دستاوردهای جدید در زمینه پیوند اعضا به ویژه در حوزه پیوند کلیه و کبد بررسی می شود .
دبیر اجرایی این کنگره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 20 مقاله برای ارایه به صورت سخنرانی و 91 مقاله به صورت پوستر در این کنگره انتخاب شده است.
دکتر محسن نفر افزود: متخصصان خارجی از کشورهای آمریکا، ژاپن، اسپانیا، ایتالیا، لبنان، پاکستان، سوریه، کانادا و سوییس در این کنگره حضور دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین آغاز به کار این کنگره بر لزوم تغییر در سبک زندگی برای رسیدن به سلامت تاکید کرد و گفت : بسیاری از پیوندهای کلیه و کبد نتیجه عدم رعایت آموزه های سلامت است ، رژیم نا مناسب غذایی موجب شده است تا چاقی و دیابت در جامعه افزایش یابد ، عاقبت دیابت از بین رفتن کلیه ها ، دیالیز ، پیوند کلیه است .
محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه 75 مرکز جامع سلامت در استان فارس راه اندازی شده است گفت : در این مراکز با حضور پزشکان خانواده همه شهروندان تحت پایش قرار میگیرند و توصیه های سلامت در زمینه بهداشت ، رژیم غذایی مناسب ، تغییر سبک زندگی ؛ روانشناسی و روانپزشکی و خدمات دندانپزشکی به آنان ارائه می شود ، برآیند این پایش ها کنترل بیماری هایی است که در صورت نبودن پایش ها به پیوند ختم می شود.
وی همچنین به افزایش شاخص های تولید علم و سلامت در استان فارس اشاره کرد و گفت : از جمله شاخص های برتر استان فارس و شیراز در حوزه پزشکی شاخص پیوند کبد است ، شیراز در این حوزه جایگاه ممتاز در سطح جهان دارد و سال 95 با پیوند 600 کبد مقام نخست جهان را به دست آورد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: این میزان پیوند کبد حتی از دانشگاه های ممتاز جهان از جمله بیمارستان های انگلیس و آمریکا که کانون پیوند جهان هستند نیز بیشتر است.
نفرولوژی یکی از فوق تخصص‌های پزشکی داخلی و اطفال است. در این تخصص به بررسی عملکرد کلیه سالم، مشکلات و درمان مشکلات کلیه و جایگزینی آن پرداخته می‌شود.
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.