به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، سرهنگ حمیدرضا گرامی افزود: برنامه های سالگرد پیروزی عملیات بیت المقدس امسال با شعار «من انقلابی ام» از روز سه شنبه 2 خرداد با عنوان روز سلحشوری، پایمردی، ایثارگری و مدافعین حرم با نمایش رشادتهای رزمندگان بیت المقدس آغاز می شود.
وی از فضاسازی شهری به عنوان بخشی از برنامه های گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر یاد کرد و گفت: عملیات بیت المقدس با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان با دوران دفاع مقدس توسط رده های بسیج و سپاه در شیراز به تصویر کشیده می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس بیان کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی و سرکشی به خانواده های شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه های گرامیداشت این حماسه دوران دفاع مقدس است.
وی گفت: روز چهارشنبه سوم خردادماه به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامیده شده است، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان فارس برگزار می شود.
گرامی ادامه داد: تجلیل از فرماندهان مشارکت کننده در عملیات بیت المقدس، پیشکسوتان و سربازان از دیگر برنامه های این مناسبت است.
وی گفت: ساعت 11 صبح روز چهارشنبه سوم خردادماه همچنین زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس به صدا در می آید.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس گفت: هشت عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس نیز در آیین شب شعر و خاطره در شیراز رونمایی می شود.
وی ادامه داد: روز پنجشنبه چهارم خردادماه به نام روز دزفول، مقاومت و پایداری و روز جمعه پنجم خرداد به نام ولایت مداری، وحدت و معنویت نامیده شده است و ویژه برنامه هایی به همین مناسبت برگزار می شود.
گرامی یادآوری کرد: عملیات بیت المقدس در فاصله زمانی کوتاه طرح های دشمن بعثی را نقشه برآب کرد و در فاصله زمانی 10 اردیبهشت تا سوم خرداد سال 61 به فتح خرمشهر قهرمان منجر شود.
وی گفت: در عملیات بیت المقدس 19هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند و تضعیف روحیه دشمن یکی از بزرگترین نتایج شکست استکبار و استعمار و تغییر استراتژی ها و طرح ریزی های دشمن توسط رزمندگان در این عملیات بود.
3002/2027
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.