به گزارش دریافتی شنبه ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا آذری در کارگروه طرح سنجش سلامت نوآموزان استان فارس افزود‌:یکی از مسائل بسیار مهم آموزش و پرورش ارزیابی و سنجش نوآموزان بدو ورود مدارس است .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: سنجش دانش آموزان عشایری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است با برنامه ریزی مطلوب همه دانش آموزان عشایری را به صورت رایگان در طرح سنجش شرکت دهیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز دراین کارگروه گفت: طرح سنجش سلامت همه ساله و با آغاز ثبت نام نوآموزان بدو ورود در مدارس و با هدف جایدهی صحیح نوآموزان در مدارس برگزار می شود.
رستم اکبری زاده گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور با سابقه 22 ساله و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.
دبیر ستاد سنجش سلامت دانش‌آموزان استان فارس با بیان اینکه در طرح سنجش سلامت ویژه نوآموزان، سنجش شنوایی، گفتاری، بینایی، دید رنگ، اختلالات جسمی و حرکتی، نسبت قد به سن انجام می‌شود، اضافه کرد: بیش از 90 درصد نوآموزان در این مرحله مجوز ثبت نام در مدارس عادی را پیدا می کنند و حدود 10 درصد نوآموزان نیز در صورت نیاز برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی معرفی می‌شوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس افزود : از این تعداد حدود 95 درصد اجازه ثبت نام در مدارس عادی را پیدا می کنند و مابقی دانش‌آموزان در صورت وجود مشکلات خاص،برای تحصیل به مدارس استثنایی معرفی می شوند.
اکبری زاده در ادامه گفت: در سال گذشته حدود 80 هزار نوآموز فارس در این طرح شرکت کردند و پیش بینی ما این است که در سال جاری نزدیک به 90 هزار نوآموز در این طرح شرکت کنند.
دبیر ستاد سنجش سلامت دانش‌آموزان استان فارس افزود :در طرح سنجش سلامت فارس حدود 500 تن در سراسر استان ، به عنوان عوامل اجرایی با ما همکاری دارند.
اکبری زاده همچنین گفت:طرح سنجش در 2 سال گذشته و در کشور برای نوآموزان عشایر فارس به صورت کامل انجام شده و در سال تحصیلی جدید نیز این طرح به صورت کاملا رایگان برای این دانش آموزان انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح سنجش سلامت سال گذشته برای پیش دبستانی ها به صورت آزمایشی و بدون اجبار در 16 شهرستان اجرا شد وتلاش ما این است تا با همکاری سازمان بهزیستی نسبت به پوشش 100درصدی پیش دبستانی ها در طرح سنجش اقدام شود.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.