چند روز پیش مأموران یکی از کلانتریهای شیراز در یکی از خیابانهای این شهر صدای فریادهای مردی را شنیدند که از مردم کمک میخواست.

کمی آنطرفتر مردی افغانی روی زمین افتاده بود. ماموران پس از حضور در محل دریافتند که دو نفر تحت عنوان مامور به مرد افغانی مراجعه کرده و با تهدید از او اخاذی و زورگیری کردهاند. با توجه به حساسیت موضوع پرونده ای تشکیل و تحقیقات به صورت ویژه از سوی ماموران آغاز شد.

طعمه این مامورنماها در این رابطه گفت: حدود ساعت 2بعدازظهر بود و در خیابان در حال قدم زدن بودم که دو نفر به من نزدیک شدند آنها مدعی شدند که مامور هستند و میخواستند من را دستگیر کنند پس از التماس های من مدعی شدند که اگر به آنها پول بدهم مرا دستگیر نمی کنند.

با ادعاهای مرد وحشتزده پرونده برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان برای دستگیری دزدان خشن وارد عمل شدند. در ادامه تحقیقات تیم تجسس با بررسی سایر پروندهها دریافت که سرقت دیگری با همین شیوه و شگرد از افغانی دیگری صورت گرفته است.

با توجه به اینکه دزدان هیچ سرنخی از خود بهجا نگذاشته بودند پلیس برای ردیابی دزدان چهرهنگاری کرد و موفق بهدست آوردن چهره دو تبهکار خشن شد.

تلاشهای پلیس همچنان ادامه داشت تا اینکه گزارش دیگری به آنان مخابره شد که از افغانی دیگری با تهدید و زور به همین شگرد سرقت شده است. این افغانی با مراجعه به پلیس آگاهی در رابطه با این سرقت گفت: در خیابان بودم که دو نفر با مراجعه به من خودشان را مامور معرفی کرده و با تهدید و زور از من اخاذی کردند.

بهاین ترتیب با چهره نگاری دزدان ،چندین تیم پلیسی با گشتزنیهای شبانه آنان را تحت تعقیب قرار دادند و پس از چندین شب ردیابیهای ویژه، دو سارق را دستگیر کردند.

این دو جوان ادعای بیگناهی میکردند اما پس از انتقال آنها به اداره پلیس معلوم شد که هر دو نفر، همان دزدان تحت تعقیب پلیس هستند.

اعضای باند به دزدیهایشان اعتراف کردند. این سارقان در تحقیقات مدعی شدند که تحت عنوان مامور، افاغنه را شناسایی کرده و با تهدید و به زور از آنها اخاذی کرده اند. در ادامه تحقیقات یکی از شکات مدعی شد که این دو مامور قلابی با خود اسلحه نیز
داشته اند.

بررسی های بعدی فاش کرد که این دو مامورنما در سرقتهای خود اسلحه کمری داشته اند از این رو تحقیقات در این رابطه متمرکز شد تا اینکه 10 نفر با مراجعه به دادسرا این دو مامورنما را شناسایی کردند. بدین ترتیب پرونده آنها وارد مرحله تازه ای شد.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 642888
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.