به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری شامگاه سه شنبه در همایش 'نقش دولت تدبیر و امید در توسعه پایدار روستا با محوریت تولید و اشتغال' در شیراز افزود: پس از دستیابی به برجام بود که ایران ازشمول بند هفت منشور ملل متحد بدون هیچ آسیبی خارج شد.
وزیر کشاورزی دولت سازندگی گفت: تحریم‌هایی هم که باقی مانده است، ارتباطی با موضوع هسته ای ندارد بلکه متاثر از روابط سیاسی است.
وی تداوم تحریم بانکی را به دلیل خطرپذیری معامله بانک های خارجی با بانک های داخلی دانست و گفت: دولت یازدهم برای خروج بانک‌های داخلی از شرایط نامساعد اقتصادی 20 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌ها افزود که به نجات بانک‌های دولتی از مشکلات فرارو منجر شد.
رئیس شورای مرکزی خانه کشاورز در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در آغاز دولت یازدهم اظهار کرد: دکتر روحانی سال 92 در حالی دولت را تحویل گرفت که با انبار و ذخایر خالی، تورم 41 درصدی و به عبارتی یک ویرانه مواجه بود و از این رو فرد نجیبی بود که اعلام نکرد دولت را چگونه تحویل گرفته و همین موضوع در نهایت منجر به دردسرهایی برای او شد.
کلانتری افزود: چنانچه تجربه دولت گذشته نشان داده است رئیس جمهور نمی تواند فرد عادی باشد چرا که تجربه دولت قبل هم حاکی از این است که شخص عادی برای رئیس جمهوری مناسب نیست.
وی در ادامه با اشاره به انتخابات جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری گفت: مطلوب است که مردم آگاهانه رای دهند و اگر مردم از این حق رای استفاده نکنند ممکن است کشور به بلای دیگری دچار شود.
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور نیز در این همایش گفت: ترویج فرهنگ گداپروری در دولت گذشته در قالب یارانه توهین بزرگی به جامعه روستایی بود و امروز نیز برخی با طرح شعار و وعده های دروغین که نوک پیکان آن به سمت کشاورزان و روستاییان است ناامیدی را در این جامعه ترویج می‌کند.
محمد شفیع ملک زاده افزود: تبلیغات برخی نامزدها برای افزایش یارانه ها تنها منجر به افزایش تورم در جامعه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اطلاع رسانی ناکافی خدمات دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی را از نقاط ضعف این حوزه دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید نرخ محصولات کشاورزی قبل از کاشت محصول تعیین و اعلام می شود.
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور بیان کرد: به عنوان نماینده کشاورز افتخار می کنم که در دولت تدبیر و امید حداقل به بخش خصوصی و کشاورزی اهمیت داده شد و در مجامع تصمیم گیری نماینده کشاورزان و نظام صنفی حضور دارند و در تصممیات این بخش سهیم هستند و از این رو ضروری است که این جامعه آگاهانه در انتخابات پیش رو شرکت کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
خبرنگار: سارنگ عبدالهی***انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6122/ 2027/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.