به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، عبدالرضا روحی در مراسم افتتاحیه کمیته‌کارگری ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در شهرستان لامرد گفت: خانه کارگر انتقادات و پیگیری مطالبات صنفی را هیچ‌وقت در هیچ دولتی متوقف نکرده و متکی بر اساسنامه خود که مورد تاکید دبیرکل و شورای مرکزی خانه کارگر بوده را دنبال کرده و امروز بزرگترین تشکیلات کارگری در جمع ۲ هزار نفری کارگران در روز جهانی کارگر از رئیس‌جمهوری مطالبه می‌کند و از حجت‌الاسلام روحانی می‌خواهد لایحه ضد کارگری را پس بگیرد.

دبیرخانه کارگر لامرد و مهر با اعلام اینکه حجت‌الاسلام روحانی به عنوان نامزد مورد حمایت خانه کارگر در دوره دوازهم انتخابات ریاست‌جمهوری است، گفت: حداقل دستمزد سال‌های ۸۶، ۸۷، ۸۹، ۹۴، ۹۵و ۹۶ بیش از تورم سالانه و سال‌های ۸۸، ۹۰، ۹۱، ۹۲ و ۹۳ حداقل دستمزد کمتر از نرخ تورم سالانه تعیین شده و در عین حال مزد تهیه شده رضایت ما کارگران را جلب نکرد اما روند افزایش مزد رضایت‌بخش است و تعین دستمزد طی سه سال گذشته در دولت یازدهم در ریل خودش قرار گرفته است.

این فعال کارگری در استان فارس اظهار کرد: گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را دیدیم که چه به روز منابع کارگران آمده بود؟ سازمان تامین اجتماعی که در دولت‌گذشته حتی حقوق بازنشستگان خود را هم نداشت اما دولت‌یازدهم با پرداخت ٩٢٠٠ میلیارد تومان از مطالبات تامین‌اجتماعی نشان داد به کارگران وفادار است.

مسئول کمیته کارگری ستاد انتخاباتی روحانی در شهرستان لامرد اضافه کرد: کارگران بازگشت به عقب را نخواهند پذیرفت چراکه تورم ۴۰ درصدی بیشترین آسیب را به کارگران و اقشار مستضعف زد و امروز برخی‌ها تورم ۴۰ درصدی در دولت دهم را نادیده می‌گیرند.

روحی ادامه داد: برگزاری روز جهانی کارگر در سال‌های ٨٤ تا ۹۲ ممنوع شده بود و حق اعتراض را هم از کارگران گرفتند اما امروز  کارگران در حضور ‌رئیس‌جمهوری؛ شعارهایشان را به‌راحتی و آزادی مطرح می‌کنند و حق راهپیمایی به آنان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگران شعارها و وعده‌های توخالی را نمی‌پذیرند، بیان کرد: امیدواریم با توجه به کاهش تورم و باز شدن درب‌های سرمایه‌گذاری در این دولت نیز ایجاد اشتغال در دولت آینده به‌طور جدی‌تر دنبال شود.

روحی در پایان گفت: اتحاد و انسجامی که امروز میان کارگران است را خانه کارگر بوجود آورده و حمایت از روحانی یک حرکت نمادین در سطح کشور نیست. کمیته کارگری ستاد انتخابات روحانی در خانه‌کارگر فعال شده و در شهرستان لامرد هم کارگران پرشور پای صندوق رأی حاضر خواهند شد و کمیته کارگری شهرستان در ایام انتخابات با حضور در ستاد مرکزی به فعالیت می‌پردازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.