به گزارش ایرنا محمد رضا زارغ، یکشنبه در نشست توجیهی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان داشت: داوطلبان شرکت کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با وظایف و اختیارات شوراها به خوبی آشنا باشند و در سخنرانی های خود قانون را مد نظر قرار دهند زیرا مشاهده شده برخی از نامزدها در سخنرانی های خود وعده ها و قول هایی به مردم می دهند که فراتر از حد وظایف شوراهاست.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان آباده با انتقاد از تبلیغات زود هنگام برخی از کاندیداها گفت: تمام نشست ها، سخنرانی ها و شبکه های مجازی داوطلبان رصد و در صورت تخلف با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
زارع افزود: داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در فرصت قانونی که برای انجام تبلیغات در نظر گرفته شده و در چارچوب قوانین مبادرت به تبلیغ و رقابت انتخاباتی سالم کنند.
وی بیان کرد: کمیسیون امنیتی و کمیسیون بررسی تخلفات انتخاباتی نیز از ابتدای شروع فرآیند انتخابات تا پایان آن تمام عملکرد داوطلبان را زیر نظر دارد و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد می کند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان آباده اظهار داشت: سه هیات اجرایی، نظارت و بازرسی در این شهرستان در تمام مراحل انتخابات طبق قانون بر روند انجام آن نظارت دارند.
مهلت قانونی برای تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از بیست و یکم تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه 96 به مدت هفت روز تعیین شده است.

** تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می شود
دادستان عمومی و انقلاب آباده هم در این نشست گفت: با وجود اینکه مهلت قانونی تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا هنوز آغاز نشده اما تخلفاتی از برخی کاندیداها مشاهده شده و در این زمینه یک پرونده در حال رسیدگی است.
محمد مهدی جمالی افزود: تبلیغات زود هنگام انتخاباتی در فضای مجازی بررسی می شود و در این مورد به مدیران گروه، کانال ها و همچنین کاندیدا ها تذکرات لازم داده شده است.
دادستان عمومی و انقلاب آباده افزود: نصب تراکت های تبلیغات انتخاباتی بر روی اموال عمومی ممنوع است و مکان هایی برای نصب تبلیغات کاندیدا در این شهر پیش بینی شده است و افزون بر این راه انداختن کارناوال های انتخاباتی نیز ممنوع است.
جمالی اضافه کرد: تحرکات انتخاباتی در این شهرستان رصد می شود و اگر پرونده ای در ارتباط با تخلفات کاندیداها تشکیل شد، خارج از نوبت رسیدگی و برای آن رای نهایی صادر می شود.
وی، با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی از تخلفات پیش از موعد انتخابات به دستور برخی کاندیداها انجام می شود، بیان داشت: پرونده نامزدهای متخلف حتی اگر منتخب مردم شوند نیز رسیدگی و منجر به رای نهایی می شود.
جمالی با بیان اینکه صیانت از رای ملت وظیفه مسئولان است و در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهد شد، گفت: یکی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است و کمیته رسیدگی به تخلفات انتخاباتی از سال 95 در آباده آغاز بکار کرد.
در این نشست، رئیس دادگستری، رئیس هیات بازرسی، رئیس اداره اطلاعات و داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای آباده، ایزدخواست، بهمن، سورمق و صغاد حضور داشتند.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.
6118
خبرنگار: علی سعادت ** تنظیم و انتشار: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.