علی حسینی پور، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ام آر آی از بخش های بسیار فعال این بیمارستان است و از سال 95 نیز با تهیه تجهیزات لازم، امکان انجام ام آر آی از طریق بیهوشی برای کودکان و سایر بیمارانی که به دلیل ترس از فضای بسته و یا ابتلا به بیماری مغزی قادر به بی حرکت بودن در مدت زمان تصویر برداری نیستند، در این بخش فراهم شد.
وی بیان کرد: این دسته از بیماران پس از مراجعه به پذیرش ام آر آی و انجام هماهنگی های لازم، توسط متخصص بیهوشی معاینه می شوند و در صورت عدم منع پزشکی، با استفاده از داروهای مناسب در مدت زمان تصویربرداری بدون اضطراب و یا احساس خستگی در حالت خواب عمیق خواهند بود.
به گفته حسینی پور، تا کنون بنا به تقاضای هشت بیمار و بدون هیچ عارضه ای ام آر آی از طریق بیهوشی در این بخش صورت گرفته است.
تصویر برداری رزونانس مغناطیسی (MRI) تکنیکی است که از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی برای ایجاد تصاویر دقیق از اندام ها و بافت ها در بدن استفاده می شود. اکثر دستگاه های ام آر آی به صورت یک آهن ربای بزرگ لوله ای شکل می باشند.
هنگامی که بیمار در داخل دستگاه ام آر آی قرار می گیرد، میدان مغناطیسی به طور موقت چینش اتم های هیدورژن در بدن را تغییر می دهد و این تغییر جهت یون ها به ایجاد تصاویر مقطعی ام آر آی منجر می شود.
شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.
7375 /6118
خبرنگار: سهیلا شیبانی نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.