به گزارش خبرنگار ایرنا ، الله بخش نظر پور یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه متوسط مصرف سرانه آب در کشور 150 لیتر است اظهار داشت : 30 درصد از آب مصرفی مردم در حمام و نظافت، 28 درصد در ظرفشویی و لباس شویی مصرف می شود که این موارد از جمله جاهایی است که می توان در آن صرفه جویی بیشتری داشت .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز همچنین با بیان اینکه با راه های ساده می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد گفت : اگر 2 دقیقه از زمان حمام کردن کم کنیم ، 2800 لیتر آب در ماه صرفه جویی می شود ، کنترل چکه های آب در هفته 80 لیتر صرفه جویی به همراه دارد.
نظر پور در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح های توسعه آب و فاضلاب در شیراز اشاره کرد و گفت : امسال پیش بینی شده است 150 کیلومتر شبکه آب و 130 کیلومتر شبکه فاضلاب در شیراز اجرا شود ، 20 هزار انشعاب آب و 40 هزار انشعاب فاضلاب نیز به مشترکان در شیراز افزوده شود .
این مقام مسئول با بیان اینکه شیراز امسال با توجه به افزایش تعداد مشترکان آب، 6 هزار و 84 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد تا پاسخگوی مصرف مشترکان باشد گفت : امسال اصلاح 100 کیلومتر از شبکه آب را در دستور کار قرار داده‌ایم، برای هر کیلومتر از این کار نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است .

** آب شیراز خوب است، دستگاه تصفیه نمی خواهد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در بخش دیگری از سخنان آب تولیدی در شیراز را با کیفیت دانست و گفت: آب شیراز نیا به دستگاه های تصفیه خانگی ندارد.
وی ادامه داد:‌ 77 درصد از آب شیراز از 182 حلقه چاه و 23 درصد از سد درود زن تامین می شود .
نظر پور در عین حال بر لزوم اصلاح شبکه های فرسوده و غیر استاندارد تاکید کرد و گفت : 25 درصد از آب تولیدی در شیراز آب به حساب نیامده است ، این آب از طریق انشعابات غیر مجاز مصرف می شود یا در شبکه های فرسوده به هدر می رود .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.