به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی، در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: باید برای بهتر شدن وضع مردم، معیشت جامعه، اشتغال و رکود فکری کرد چرا که بیشتر آسیب های اجتماعی عمدتا ناشی از بیکاری است.
وی ادامه داد: بخشی از اعتیاد، طلاق و آسیب های دیگر که کم و بیش در جامعه شاهد آن هستیم به دلیل بیکاری است.
وی بیان کرد: از روزی که در کشور از دوران طاغوت برنامه ریزی و برنامه نویسی برای اقتصاد آغاز شد و اقتصاد ما همراه با برنامه ریزی شد، اقتصاد بیمارگونه متولد شد و این بیماری تا به امروز ادامه داشته و دارد یعنی آن روز به خاطر منافع اربابان قدرت یعنی آمریکا و اروپا، توسعه کشور بر اساس توزیع منهای تولید استوار شد.
امام جمعه شیرازبیان کرد: توزیع منهای تولید به هر صورت بیماری است چرا که این 2 با هم یک اقتصاد را شکوفا می سازند یعنی تولید و به دنبال آن توزیع اما در کشور ما دوران طاغوت توزیع زیربنای توسعه شد و نخست وزیر وقت رسما گفت که نفت می فروشیم و هر چه لازم داشته باشیم خریداری می کنیم.
آیت الله ایمانی اضافه کرد: به هر ترتیب بر اساس همین سیاست کار را جلو بردند و رسانه ها هم مصرف گرایی را تبلیغ می کردند، کالاهای مصرفی را معرفی می کردند و با پول فروش نفت کالاها وارد بندرها و به شهرها و نقاط مختلف کشور حمل می شد.
وی افزود: در آن دوران در کشور قانون واردات بسیار ساده و قانون صادرات بسیار به هم ریخته بود، در صادرات مشکلات فراوانی برای صادر کننده پیش می آمد و در واردات مشکلات برطرف می شد و شهرهای مرزی و بندرها که در تمام کشورها مرکز صادرات هستند در کشور ما به محل واردات تبدیل شدند.
نماینده ولی فقیه در فارس اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، دولت ها با توجه به عمر کوتاه چهارساله ای که برای برنامه دارند یک گوشه ای از کار را اصلاح می کردند اما طبیعتا اصلاحات روبنایی بوده و هست و مشکلات به شکل ریشه ای و اساسی مورد توجه قرار نگرفت.
آیت الله ایمانی افزود: حتی امروز هم به رغم تمام ادعاها وقتی در کنار صادرکنندگان قرار می گیریم و درد دل های آنها را می شنویم می بینیم که چقدر بر عکس واردات در بحث صادرات مشکلات قانونی داریم.
وی گفت: چندین سال است که در کشور برای واردات بی رویه بحث می شود اما به نتیجه نمی رسد، برای مبارزه با قاچاق بحث می شود اما نتیجه مطلوب حاصل نمی شود و اشکال کار نیز در قانون و در بخشنامه ها و آیین نامه هایی است که در تار و پود گمرک و بندرهای ما حاکم شده است.
امام جمعه شیراز افزود: رهبر معظم انقلاب یک نسخه برای اقتصاد ما نوشته اند که برای تحقق آن باید برگردیم به امکانات درونی خودمان و نگاهمان را از بیرون برگردانیم و به توان داخل تکیه کنیم.
وی ادامه داد: البته نمی خواهیم بگوییم که سرمایه خارجی نداشته باشیم اما می خواهیم بگوییم وابسته به سرمایه خارجی نباشیم، اعتماد مردم را باید جلب کرد، مردم سرمایه هایشان را وارد کار می کنند و فعالانه وارد عرصه تولید می شوند، باید به مردم اعتماد کرد و قطعا آنها پاسخ تمام مشکلات را خواهند داد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تسلیت شهادت مرزبانان نیروی انتظامی به خانواده های آنها گفت: تا کی باید شاهد این مسائل بود؟ باید در ابتدای امر مسئولان ما عکس العمل های تند و تیزی از خود نشان دهند و موضوع با جدیت پیگیری شود.
آیت الله ایمانی افزود: وقتی می بینیم که در آن سوی مرز چه دشمنانی به کمین نشسته اند باید امکانات را مستقر کنیم و تجهیزات در اختیار نیروهای مرزبانی قرار دهیم تا فرزندان عزیز ما اینگونه طعمه چند گروهک تروریست آدم کش ظالم نشوند.
11 تن از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشکل از سه نیروی کادر و هشت سرباز وظیفه حدود ساعت 20 چهارشنبه شب در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند.
سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی در این حادثه بر اثر تیراندازی با تیربار گرینف به شهادت رسیدند.
6122 / 1876
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.