به گزارش ایرنا، مصطفی معین شامگاه پنجشنبه در آیین آغاز فعالیت پویش دانشجویی 'تکرار امید' به همت هشت تشکل دانشجویی اصلاح طلب دانشگاه های دولتی و آزاد شیراز افزود: اگر امروز شاهد آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم، به دلیل سوء تدبیر دولت های قبل و بی تفاوتی دانشگاه ها نسبت به مسائل روز جامعه بوده است.
وزیر پیشین علوم، تحقیقات و فناوری ، تغییر رسالت دانشگاه را یکی از نتایج تحول جهانی در دانشگاه ها خواند و افزود: دانشگاه افزون بر رسالت علمی، رسالت اجتماعی هم پیدا کرد و جایگاه دانش به علم برای خدمت به جامعه تغییر یافت.
وی اظهار کرد: دانشگاه های ایران هنوز به این مرحله نرسیده اند و گسست های عمیقی میان جامعه و دانشگاه وجود دارد در حالی که دانشگاه ها باید به سمت جامعه بروند و احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشند.
وی اظهار کرد: دانشجویان نیز باید مظهر پویایی و تحرک باشند و در بستر چارچوب های قانونی باید بار فقدان توسعه نیافتگی جامعه را بر عهده بگیرند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جنبش دانشجویی باید در چارچوب قانون، مستقل از حاکمیت و دولت ها باشد، تداوم و پایداری داشته باشد، مطالبات و آرمان های ملی را مدنظر قرار دهد و نقش انفعالی و بله قربان گو نداشته باشد.
وی ادامه داد: جنبش دانشجویی دچار چالش هایی مثل نداشتن فضای امن و ارتباط نداشتن با توده مردم است، با این وجود اما دانشگاه و نهادهای مدنی باید احساس مسئولیت نسبت به جامعه را وارد گفتمان خود کنند تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.
معین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک شکل گیری پویش دانشجویی تکرار امید گفت: امیدواریم که بتوان با شکل گیری چنین پویش هایی، حرکت تدبیر و امید را که از سال 92 در کشور شکل گرفته است را تداوم بخشید.
پویش دانشجویی تکرار امید در این آیین به ابتکار هشت تشکل دانشجویی اصلاح طلب دانشگاه های دولتی و آزاد شیراز برای حمایت از دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
3002/ 2027/1860
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.