روح الله بهرامی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: سال 95 میزان این تسهیلات 100 میلیارد ریال بود و امسال این رقم 50 درصد افزایش یافته است.
وی، به نقش موثر عشایر در تولید گوشت قرمز و فرآورده های لبنی در استان فارس اشاره کرد و گفت: عشایر این استان که شامل 30 هزار خانوار است، 12 و نیم درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند و با دارا بودن سه میلیون راس دام، سالانه 16 هزار تن گوشت قرمز و 42 هزار تن شیر تولید می کنند.
بهرامی ادامه داد: این مقدار شیرتولیدی توسط عشایر به فرآورده های لبنی از قبیل، کشک، دوغ، ماست، کره، روغن، قره قروت و سایر مشتقات دامی تبدیل می شود.
وی افزود: عشایر، شیر مازاد بر مصرف تغذیه بره ها و بزغاله ها را به انواع فرآورده های دامی تبدیل و روانه باز داخلی و خارج از کشور می کنند.
مدیر کل امور عشایر استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: بارندگی های خوبی که اواخر زمستان سال 95 و بهار امسال در فارس نازل شد علاوه بر افزایش تولیدات محصولات زراعی در این استان به ویژه در مناطق جنوبی فارس، موجب فراوانی علوفه در مراتع و چراگاهها و همچنین زاد و ولد مناسب در دام های عشایری شده است.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
7367 /6118
خبرنگار: عبدالله اعظمی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.