به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در آیین افتتاح این بیمارستان 64 تختخوابی گفت: من شیفته مردانگی شهید دوران هستم و امیدوارم همه ما برای پاسداشت حرمت خون شهدا، تلاش ویژه ای داشته باشیم و در مسیری قرار بگیریم که آرزوی شهدا را برآورده کنیم.
وی ادامه داد:‌همه مسئولان رسالت دارند آنچه شایسته نام شهید دوران است برای توسعه این بیمارستان به کار گیرند.
خلبان شهید عباس دورا،ن اوایل جنگ تحمیلی به شهادت رسید.
قاضی زاده هاشمی گفت:‌ وزارت بهداشت افتخار دارد با حمایت مسئولان برای تسکین آلام افراد بی بضاعت، تلاش ویژه ای داشته باشد.
وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از بهره برداری از این بیمارستان در منطقه شرق شیراز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید برای توسعه این بیمارستان، تلاش جدی داشته باشد.
وی با اشاره به طرح های متفاوتی که در دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان افتتاح شده، بهره برداری از 261پروژه سلامت، در سفر اخیر رییس جمهوری به استان فارس را نمونه ای از این خدمات عنوان کرد.
وزیر بهداشت بیان کرد:‌هفت بیمارستان جدید در استان فارس در آینده نزدیک بهره برداری می شود و صرف 900میلیارد تومان برای کاهش هزینه های بستری در چهار سال گذشته در بیمارستان های فارس، گواهی از تلاش برای کاهش پرداختی از جیب مردم است.
قاضی زاده هاشمی افزود: معتقدیم از 11میلیون ایرانی بیمه شده، بیش از 51درصد پرداختی ها را دولت متقبل شده است و امروز پرداختی در شهرها به حدود 6درصد و در روستاها به حدود سه تا چهار درصد رسیده است.
این بیمارستان که با صرف 25میلیارد تومان اعتبار احداث و تجهیز شده است، دارای چهار اتاق عمل، شِش تخت ICU، چهار تخت CCU، دو تخت NICU و 20 تخت اورژانس است و به عنوان یک بیمارستان جنرال، در بلوار مدرس شیراز، کار ارایه خدمت را آغاز می کند.
در این بیمارستان، ضمن پیش بینی خدمات تخصصی و فوق تخصصی، با حضور 300 پزشک و نیروی درمانی و اداری، پزشکان خانواده نیز به خدمات رسانی مشغول می شوند و دسترسی مردم به این خدمت، توسعه می یابد.
خدمات تخصصی دندانپزشکی و خدمات عمومی دندانپزشکی نیز به صورت شبانه روزی در این بیمارستان ارایه می شود.
همچنین با تدابیر اندیشیده شده، علاوه بر قرارداد این بیمارستان با همه بیمه ها، بیماران بی بضاعت در صورت شناسایی، به کمک گروه خیریه، به صورت رایگان مداوا می شوند.
کلنگ این بیمارستان در سال 1380 به زمین زده شده و پس از یک وقفه، از سه سال گذشته کار ساخت آن سرعت گرفت و امروز همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فارس افتتاح شد.
تخصص های پیش بینی شده برای این بیمارستان شامل جراحی، زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، جراحی مغز و اعصاب، جراحی پلاستیک، داخلی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، اعصاب و روان، توانبخشی، عفونی و گرمسیری، اطفال، پوست، بیهوشی و درد، رادیولوژی، دندانپزشکی و طب هوایی است.

** نوید آغاز عملیات بیمارستان جدید در شیراز
استاندار فارس نیز در این آیین گفت: خوشحالیم در این دولت، هزار و 200تخت درمانی در فارس به بهره برداری رسیده و در تلاش هستیم در منطقه سعدی هم برای ارایه خدمات بیشتر، بیمارستان جدیدی کلنگ زنی شود.
مهندس سید محمد علی افشانی افزود: با حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز عملیات اجرایی پروژه مهم شهر سلامت آغاز شده و طرح بزرگ دیگر نیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا بود که به مثابه یکی از مهم ترین اقدامات دولت، به عنوان بیمارستانی شاخص در منطقه خاورمیانه، در فارس به بهره برداری رسید.
در این آیین از همسر شهید دوران و دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

** افتتاح های دیگر
دستگاه سیتی آنژیو بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز، به ارزش ارزی یک و نیم میلیون یورو، با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
دستگاه سیتی آنژیو بیمارستان شهید دکتر فقیهی قابلیت تصویربرداری 128 اسلایس دارد که مهم ترین قابلیت برای بیمارانی محسوب می شود که دچار سکته مغزی شدند.
این دستگاه جدید، همچنین کاربردش برای افرادی است که نیاز به آنژیوی کرونر قلب دارند و افرادی که به دلیل سکته های مغزی بافت های از بین رفته نیاز به شناسایی و ترمیم دارند.
این بخش با هزینه یک و نیم میلیارد تومان، تجهیز و بهسازی شده است.
وزیر بهداشت پس از افتتاح این بخش، از بخش های مختلف اتفاقات بیمارستان شهید فقیهی، بازدید کرد و از نزدیک با خدمات رسانی در این بخش، آشنا شد.
6122 / 1876
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.