به گزارش ایرنا هادی پژوهش جهرمی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از موارد تخلف در انتخابات که در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با آن مواجه بودیم نصب بنرها و پلاکاردهایی با ابعاد بیش از حد مجاز بود که طبق قانون آنها را جمع آوری می کردیم.
وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل تبلیغات انتخابات شوراها، نصب هرگونه پلاکارد با ابعاد بیشتر از 100 در 70 سانتیمتر (جز در محل ستاد تبلیغاتی) و همچنین دیوارنویسی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو خارج از محل سخنرانی و یا ستاد تبلیغاتی انتخاباتی نیز از مصادیق غیرمجاز است.
پژوهش جهرمی بیان کرد: فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها از طریق صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگر که جنبه رسمی و دولتی دارد و همچنین تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنها نیز ممنوع است.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: بر اساس ماده 65 قانون انتخابات شوراها، تشکیل ستاد تبلیغات بدون اعلام کتبی محل ستاد تبلیغات و نام مسئول آن به هیات اجرایی، از سوی نامزد انتخاباتی نیز از مصادق غیر مجاز در تبلیغات محسوب می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان بیست و نهم اردیبهشت ماه 96برگزار می شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.