بنا به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، امسال سالی متفاوت برای شیراز در حوزه حمل و نقل است به گونه ای که طبق برنامه قرار است حداقل هر ماه یکی از خیابان های شهر به صورت موقت تبدیل به پیاده راه شود تا برای یک روز هم که شده خودرویی از آنها عبور نکرده و نفسی تازه کنند. در اولین قدم امروز (سه شنبه) خیابان های ناصرخسرو و طالقانی به مدت یک روز پیاده راه می شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در تمامی شهرهای بزرگ دنیا محدوده های مرکزی، بازار و نقاط گردشگری آنها به صورت دائم و یا موقت تبدیل به پیاده راه می شود و در همین ارتباط، امروز (سه شنبه) جشنواره بین المللی «زندگی پیاده» در شهر به میزبانی شهرداری شیراز و با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود.
شمس اضافه کرد: این جشنواره در 2 بخش برگزار می شود که یک بخش آن نظری و تئوری است و سخنرانی و ارایه مقاله را در بر می گیرد و محل برگزاری، سالن همایش های شهر است.
وی گفت: بخش دوم این جشنواره به صورت میدانی است که در این حوزه به مدت یک روز خیابان های ناصرخسرو، طالقانی، اطراف ارگ و روگذر بازار بر روی خودروها بسته و تبدیل به پیاده راه می شود.
شمس اضافه کرد: در این ارتباط خیابان های طالقانی و ناصرخسرو امروز به مدت 24 ساعت به پیاده راه تبدیل می شود و برنامه های متنوعی در آن به اجرا در می آید و به منظور رفاه حال شهروندان مسیرهای جایگزینی برای عبور و مرور در این محل دیده شده و خیابان هجرت نیز به صورت موقت امروز دو طرفه می شود همچنین 11پارکینگ نیز در اطراف محل اجرای پیاده راه در نظر گرفته شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: تا پایان سال هر ماه حداقل یکی از خیابان های شهر به طور موقت به مدت یک روز تبدیل به پیاده راه می شود که در این خصوص 18 خیابان در شهر شیراز برای تبدیل به پیاده راه موقت در نظر گرفته شده و از جمله این خیابان ها می توان به انوری، ناصرخسرو، عفیف آباد، رودکی، فرهنگ و پیروزی اشاره کرد.
وی افزود: در کنار آن تعدادی از خیابان ها نیز هم اکنون برای تبدیل به پیاده راه دائم در حال بررسی است و کار ارزیابی تبدیل این خیابان ها به محورهای پیاده راه نیز توسط دانشگاه شیراز در حال انجام است.
شمس تبدیل برخی خیابان های شهر به پیاده راه را به عنوان یکی از خواسته های واحد مطالعات حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد و در خصوص محور پیاده راه حافظیه نیز گفت: یکی از مشکلاتی که باعث شد پیاده راه حافظیه با وضعیت فعلی مواجه شود ابتدا نبود پارکینگ در اطراف این محل به ویژه برای اداره ها بود و دیگری اجرای پروژه علی بن حمزه (ع) بود که محبور شدیم یک لاین از این محور را برای عبور و مرور خودروها باز کنیم.
وی افزود: در همین ارتباط هم اکنون طرح گردشگری علی بن حمزه (ع) به سرعت در حال انجام است که به زودی با بهره برداری از آن مسیر، محور فعلی حافظیه به طور کامل به روی خودروها بسته می شود و با افتتاح پارکینگ 700 واحدی چهارراه ادبیات تا پایان سال، دیگر اجازه پارک به هیچ خوردویی در پیاده راه داده نمی شود و در این پارکینگ محلی نیز برای خودروهای اداری در نظر خواهیم گرفت البته به طور طبیعی مسیرهای دسترسی برای عبور و مرور محلی در اینجا خواهیم داشت اما اجازه پارک خودرو در این محل را به هیچ عنوان نخواهیم داد.

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634241
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.