به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، احمد دست نیان در آیین افتتاح این واحد آموزشی با تقدیر از خانواده مرحوم خالصی برای انجام این کار خداپسندانه، بیان داشت: این آموزشگاه در زمینی با زیربنای حدود یک هزار و 800 مترمربع با صرف 15 میلیارد ریال در سه طبقه ساخته شده است.
وی افزود: همچنین این آموزشگاه دارای 900 متر مربع محوطه سازی و زمین چمن مصنوعی است.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس، با اشاره به درگذشت تعدادی از خیران مدرسه ساز استان فارس در سال 95 گفت: زیبایی کار خیران در این است که پس از درگذشت آنها، خانواده این نیک اندیشان، کار خیر آنها را ادامه می دهند، مانند خانواده مرحوم حاج رحیم خالصی که برای تداوم راه آن شادوران، نوید آغاز ساخت ششمین مدرسه را داده اند.
دست نیان بیان کرد: با توجه به آمار جمعیتی استان فارس، نیاز به ساخت و تجهیز مدارس در این استان زیاد است و باید بکوشیم تا امر مدرسه سازی توسط بازماندگان این خیران و سایر افراد توانمند همچنان استمرار داشته باشد.
وی، با اشاره به پیشرو بودن خیران استان فارس در امر مدرسه سازی، اظهار داشت: به طور میانگین 20 درصد از مدارس کشور به همت خیران ساخته شده و در استان فارس این رقم بیش از 22 درصد و در شهر شیراز 30 درصد مدارس را خیران احداث کرده اند.
او به شمار مدارس خیرساز در فارس و شیراز اشاره ای نکرد.
مدیر کل نوسازی مدارس فارس همچنین خطاب به دانش آموزان مدرسه خیرساز شاهد هجرت النبی، گفت: خیران مدرسه ساز، پدران معنوی دانش آموزان هستند و هیچ چیز به اندازه تلاش دانش آموزان برای کسب علم و دانش و مدارج علمی و معنوی، خیران مدرسه ساز را خرسند نمی کند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز هم در این آیین بیان کرد: آرامش کنونی بسیاری از دانش آموزان ما مدیون حرکت پر خیر و برکت خیران مدرسه ساز است.
هدایت نوروزی افزود: ارزش هر انسانی به میزان تاثیری است که در جامعه می گذارد و خیران مدرسه ساز هم به سبب تاثیرگذاری در عرصه تعلیم و تربیت، از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردارند.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.