به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، عصر پنجشنبه در یادواره شهدای شهرستان فیروزآباد افزود: فرزندان این سرزمین از هر قوم، نژاد و با هر سنی برای حفاظت از کشور و انقلاب اسلامی شتافتند و اگر امروز مسئولیت و جایگاهی در اختیار داریم این صرفا وامی است که شهیدان به ما داده اند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم در مسیری که شهدا با منش، روش و عمل خود به ما آموخته اند به خوبی قدم بگذاریم، آن موقع است که می توانیم این وظیفه و دِین را ادا کنیم.
افشانی اظهار کرد: شهیدان از همه هستی خود گذشتند تا دیگران بمانند و سر در خاک فرو کردند تا ملت ما سربلند و آزاد زندگی کنند.
استاندار فارس ادامه داد: اگر امروز در منطقه متلاطم و سرزمین بلاخیز خاورمیایه، مردم ایران در آسایش و امنیت به سر می برند به خاطر خون شهیدان، ایثار جانبازان، آزادگان و رزمندگان است.
افشانی ادامه داد: شهدا هیچ چیز برای خود نمی خواستند، آنها همه چیز را برای دیگران می خواستند، آنها هستی خود را فدا کردند تا دیگران بمانند.
وی گفت: شهدا کسانی هستند که به قله معراج انسانیت رسیدند و در سرای سعادت نشستند تا ما سعادتمند زندگی کنیم، و به همین دلیل ملت ما همواره مدیون شهدا هستند و هر آنچه دارند را مرهون آنها می دانند.
استاندار فارس افزود: شهادت سرمایه همیشگی تشیّع است، تشیع سربلندی خود و پرهیز از ذلت را در فرهنگ شهادت به ارث برده و آموخته است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.