به گزارش ایرنا، محمد تقی نظرپور شامگاه چهارشنبه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس در شیراز افزود: از سال 92 و در دولت تدبیر و امید، خیرین مدرسه ساز حدود 38 درصد فضاهای آموزشی کشور را احداث کرده اند که نشان دهنده رشد در این بخش است.
وی اظهار کرد: میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز در ساخت فضاهای آموزشی در دولت های قبل 20 درصد بود.
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در 18 جشنواره برگزارشده برای تجلیل از خیرین مدرسه ساز کشور، این انسان های نیک اندیش حدود هفت هزار میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کرده اند که تاکنون 2 هزار و 800 میلیارد تومان از این رقم محقق شده است.
نظرپور اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 108 هزار کلاس درس معادل 20 درصد فضای آموزشی کشور توسط خیران مدرسه ساز احداث شده است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: خیرین مدرسه ساز در استان فارس نیز گام های موثری برداشته و فعالیت مستمری دشاته اند.
وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز فارس در 18 دوره گذشته جشنواره میزان 400 میلیارد تومان تعهد کرده بودند که از این میزان 200 میلیارد تومان معادل 50 درصد محقق شده است.
معاون عمرانی وزارت اموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اینک یک سوم مدارس ما در کشور از ایمنی و مقاومت مناسب برخوردار نیستند.
وی افزود: برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا این مدارس در مدت زمان دو سال در کشور کشور به مدارس خوب، مقاوم و ماندگار تبدیل شود و در این زمینه نیازمند اهتمام ویژه خیران در کشور هستیم.
نظر پور اظهارداشت: مدارس ماندگار در کشور کم داریم و خیران مدرسه ساز باید به سمت احداث مدارس ماندگار و مقاوم در کشور حرکت کنند که اگر مدارس و فضاهای آموزشی ما مقاوم ، خوب، زیبا و ماندگار باشند نسل های آینده نیز می توانند از آنها استفاده کنند.
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس شامگاه چهارشنبه با رویکرد نقش خیران در ساخت مدارس ایمن در شهر جدید شیراز در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز برگزار شد.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک / انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.