به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی شامگاه چهارشنبه در سخنانی در این آیین با بیان اینکه نام خیران به ویژه خیران مدرسه ساز همیشه ماندگار است گفت: وجود خیران در شرایطی که بسیاری از انسان ها حتی منافع ملی را بر منافع شخصی خود ترجیح می دهند افتخار و ارزشمند است که نام آنها تا همیشه ماندگار خواهد بود.
وی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز و نیک اندیشان مدرسه ساز، فرهنگ ساز هستند و دیگران را وادار به قدم گذاشتن در مسیر درست و صحیح می کنند.
استاندار فارس افزود: خیرین و نیکوکاران مدرسه ساز بر روی آگاهی و دانایی سرمایه گذاری می کنند که این موضوع از نیازهای اساسی کشور است زیرا دانایی لازمه توانایی است.
افشانی ادامه داد: امروز دانایی به واسطه برخورداری از علم یکی از ابزارهای قدرت در هر کشور است که خیرین مدرسه ساز با اقدامات ارزشمند خود در راستای استقلال و آبادانی کشور تلاش می کنند.
افشانی اظهارداشت: خیرین نیک اندیش ترین انسان ها هستند که این انسان های بزرگ به آینده کشور فکر می کنند و بر روی فرزندان این سرزمین سرمایه گذاری می کنند.
وی اضافه کرد:خیرین انسان های مسئولیت شناسی هستند که حس نوع دوستی و درد مردم داشتن آنها را وادار به حرکت در مسیر صحیح و فرهنگ سازی می کند.
او با بیان اینکه نام خیرین همیشه ماندگار است ادامه داد: وجود خیرین در شرایطی که بسیاری از انسان ها حتی منافع ملی را بر منافع شخصی خود ترجیح می دهند و درک انسان هایی که فرصت برابر آموزشی برای آنها وجود ندارد،افتخاری ارزشمند است.
افشانی عنوان داشت: خیرین و نیکوکاران نقش مهمی در تعلیم و تربیت کشور دارند به طوری که هم معلمان، مدیران، دانش آموزان و افراد جامعه را تربیت می کنند و فرهنگ عمومی جامعه را فرهنگ سازی می کنند.
** خیرین فارس یک هزار و 527 پروژه اجرا کردند
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس نیز گفت: از ابتدای تشکیل این مجمع در استان یکهزار و 527 پروژه با 9 هزار باب کلاس با کمک های مالی بالغ بر 430 میلیارد تومان توسط خیران احداث شده است.
سید محمدرضا میرباقری افزود: هم اینک تعداد سه هزار نفر شخص حقیقی و 300 نفر سازمان حقوقی خیر فعال در عرصه مدرسه سازی در استان فارس فعال هستند که از این تعداد 350 نفر را بانوان نیک اندیش تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: هم اینک در شهر شیراز نیازمند 150 مدرسه و 11 هزار و 600 باب کلاس های درس است و همچنین 9 هزار و 600 باب کلاس درس کلنگی و تخریبی در شیراز نیازمند توجه و همت نیکوکاران برای بهسازی است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس با توجه به شعار نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن در جشنواره امسال بیان کرد: رعایت نکات ایمنی به منظور بهسازی واحدهای درسی باید مد نظر احداث کنندگان مدارس در کشور قرار گیرد.
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس شامگاه چهارشنبه با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن در شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز برگزار شد.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.