به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از این روابط عمومی، سرپرست دانشگاه شیراز در آیین امضای این تفاهم نامه که در شیراز برگزار شد، گفت: همکاری دانشگاه های کشورهای مسلمان با یکدیگر‌ به هم افزایی در دانش این کشورها کمک می کند.
دکتر ابراهیم گشتاسبی راد با تاکید بر ضرورت تقویت پایگاه استنادی جهان اسلام که مقر اصلی فعالیت آن در شیراز است، گفت: اگر این پایگاه استنادی با توسعه همکاری های مشترک میان کشورهای مسلمان تقویت شود، می تواند نقش مهمی را در جهان امروز ایفا کند.
‌سرپرست دانشگاه شیرازاظهارامیدواری کرد: ارتباط مناسب این دانشگاه با دانشگاه علوم مالزی به الگویی برای دانشگاه های کشورهای مسلمان تبدیل شود.
رئیس دانشگاه علوم مالزی نیز با ابراز خوشحالی به خاطر حضور در دانشگاه شیراز گفت: این آمادگی وجود دارد تا در زمینه های مختلف با دانشگاه شیراز همکاری مشترک صورت گیرد.
خانم دکتر اسماء اسماعیل افزود: دانشگاه علوم مالزی با 31 هزار دانشجو، ‌دومین دانشگاهی است که در کشور مالزی تاسیس شده است.
رئیس دانشگاه علوم مالزی گفت : هم اکنون بیش از یک هزار و هشتصد دانشجوی بین المللی از 71 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 122 نفر ایرانی هستند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمره پنج کشور دارای بیشترین شمار دانشجو در دانشگاه علوم کشور مالزی است.
قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست، آینده ارتباط میان این دانشگاه و دانشگاه علو مالزی را روشن توصیف کرد و گفت: آمادگی داریم که همکاری های علمی را در سطح بین المللی بیش از پیش گسترش دهیم.
دکتر سیدعلی اکبر صفوی بنیان و اساس دانشگاه شیراز را بین المللی توصیف کرد و گفت: به دنبال اجرایی کردن تفاهم نامه ها در جهت معنابخشی به ارتباطات بین المللی هستیم.
3002/ 2027
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.