به گزارش ایلنا، حسین اسفندیاری موضوع عدالت جغرافیایی را یکی از سیاست‌های مهم نظام و دولت دانست و آن را عامل موثر برای تغییر ساختار فرودگاه لامرد عنوان کرد و گفت: تجربه موفق سالیان گذشته درباره فرودگاه‌های کیش٬ آبادان و لارستان و رونق بیش از پیش آنها٬ مدیریت ارشد شرکت را به این نتیجه رساند که با توجه به دوردست بودن منطقه لامرد و البته مرز هوایی بودن آن فرودگاه و تقاضا برای پروازهای داخلی و برون‌مرزی٬ با تغییر ساختار٬ بستر توسعه کمی و کیفی فرودگاه لامرد را فراهم نماید.

وی افزود: این فرودگاه متناسب با نیاز٬ پیشرفت نداشته و امیدواریم با تغییر ساختار فرودگاه بتوانیم بستر توسعه حمل‌ونقل هوایی را به نحوی شایسته در منطقه فراهم کنیم.

اسفندیاری ادامه داد: ساختار نامناسب٬ موجب پیچیدگی٬ عدم تنظیم روابط٬ عقب‌ماندگی در کارها و تاخیر در تصمیم‌گیری‌ها شده است و به همین علت لازم بود موضوع مورد بررسی قرار گیرد و ساختار مناسب برای فرودگاه لامرد تعریف شود. البته ساختار این فرودگاه از سال‌ها پیش به‌عنوان مدیریت مستقل تعریف شده بود اما عملا اجرا نمی‌شد. در حال حاضر با تغییر ساختار اداره فرودگاه٬ اعتبارات و تعاملات ‌این فرودگاه از طریق ستاد شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص برنامه‌های آتی این فرودگاه گفت: تکمیل ترمینال در حال احداث و محوطه‌سازی آن٬ تکمیل محوطه‌سازی فرودگاه و سایر بخش‌های آن٬ پیگیری برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی از جمله اقداماتی است که می‌بایست به سرعت در این فرودگاه انجام شود.

اسفندیاری متذکر شد: افزایش سطح کیفی خدمات به مردم و مسافران که از سیاست‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است٬ به‌‌صورت برنامه‌ریزی شده دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه لامرد از قبل به‌عنوان مرز هوایی تعیین شده بود، گفت: موقعیت این فرودگاه در جنوب کشور و تعاملات شهروندان آن منطقه با کشورهای حاشیه خلیج فارس، نیاز به برقراری بیشتر پروازهای خارجی در این فرودگاه را ضروری می‌سازد که این اتفاق می‌تواند سبب رونق بیش از پیش این فرودگاه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.