به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری افزود: اول اردیبهشت ماه امسال همانند سال های گذشته، آرامگاه سعدی در یادروز سعدی به صورت رایگان پذیرای گردشگران و مردم فرهنگ دوست شهر شیراز بود.
وی اظهار کرد: شمار بازدیدکنندگان آرامگاه سعدی در اول اردیبهشت ماه جاری نسبت به زمان مشابه در سال 91، رشد سه برابری را نشان می دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با احتساب این آمار، بیشترین آمار بازدید امسال گردشگران از آرامگاه سعدی در روز اول اردیبهشت ماه جاری ثبت شد.
امیری گفت: روز چهارم فروردین ماه امسال نیز با حضور 26 هزار و 76 بازدیدکننده، دومین روز پرشمار بازدیدکنندگان در سال 96 ثبت شد.
ابو محمد مصلح الدین بن عبدالله، نامور به سعدی شیرازی و مشرف الدین در سال 568 یا به برخی از روایت ها در 588 خورشیدی متولد شد. آوازه این شاعر و نویسنده پارسی گوی ایران زمین بیشتر به خاطر نظم و نثر آهنگین ، گیرا و قوی اوست.
جایگاه این شاعر نام آور سده هفتم هجری نزد اهل ادب تا بدان جاست که به وی لقب استاد سخن و شیخ اجل داده اند. آثار معروفش کتاب گلستان در نثر و بوستان در بحر متقارب و نیز غزلیات و دیوان اشعار اوست که به این سه اثر کلیات سعدی می گویند.
شیخ اجل سعدی به سیاحت و جهانگردی علاقه بسیاری داشت و به شهرهای خاور نزدیک و خاورمیانه، هندوستان، مصر و شمال آفریقا سفر کرد و این جهانگردی به روایتی 30 سال به طول انجامید.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.