به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز جمعه در بازدید از تونل در حال ساخت محرم در جاده کازرون – بوشهر افزود: تلاش بر این است که اعتبارات بیشتری به این طرح اختصاص یابد تا روند ساخت این تونل شتاب گیرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: این تونل از پروژه های مهم راه سازی استان فارس است که اجرای آن نقش مهمی در اجرای سیاست های پدافند غیرعامل و همچنین کوتاه شدن مسیر تردد جاده ای دارد.
وی اظهار کرد: تونل محرم که 2 هزار و 300 متر طول دارد و تاکنون 600 متر از این تونل حفاری شده است و عملیات حفر تونل در بقیه مسیر نیز در حال اجرا است.
در این بازدید که با حضور نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این شهرستان صورت گرفت، رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان گفت: طول محور شامل تونل محرم در مسیر کازرون – بوشهر 22 کیلومتر است واز سال 85 این محور عملیات آن شروع شده است.
محمدرضا نیکوئی افزود: تاکنون هفت میلیارد تومان تنها برای احداث 600 متر تونل محرم واقع در این محور هزینه شده است وی گفت: با اتمام این محور مسیر شیراز به بوشهر 20 کیلومتر کوتاه تر می کند و در حل مشکل ترافیکی این محور ترانزیتی نقش عمده ای خواهد داشت .
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به کازرون از پل بالاده که در سیل اواخر بهمن ماه امسال بر اثر طغیان رودخانه تخریب شده بود بازدید کرد .
آخوندی در این بازدید گفت: برای نوسازی این پل کارشناسان سه طرح تهیه کرده اند که پس از بررسی با توجه به اینکه این پل سومین بار است که تخریب می شود از بهترین طرح ارائه شده برای نوسازی این پل استفاده خواهد شد .
وی به تاریخ شروع کار و اتمام آن و همچنین اعتبار مورد نیاز اشاره ای نکرد.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.
وزیر راه و شهرسازی از روز پنجشنبه همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان سفر کرده است.
7372/ 2027
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.