به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدعلی افشانی امشب در مراسم بزرگداشت سعدی اظهار داشت: جهان سعدی جهان محبت و همدردی است و سعدی متاثر از امام علی (ع) نادیده گرفتن عدالت را نابودکننده اجتماع می‌داند و این مفهوم را به زیباترین وجه به حاکمان زمانش هشدار می‌دهد. 

وی با بیان اینکه سعدی در بیان اصول حکومتداری از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر بهره گرفته است، گفت: سعدی به تبعیت از امام علی (ع) مردم را پایه حکومت می‌داند و معتقد است که ظلم و ستم به مردم سبب ویرانی کشور و حاکم می‌شود. 

استاندار فارس با بیان اینکه بوستان و گلستان سعدی بیش از هر چیز منادی عدالت است، افزود: سعدی حاکمان به مصلحت‌اندیشی توصیه می‌کند و معتقد است که عدم رعایت حقوق مردم حاصلی جز نابودی ندارد. 

افشانی با بیان اینکه سعدی علاوه بر توصیه به عدالت حامی آزادی مردم است، بیان کرد: سعدی حامیان آزادی خلق را از بزرگان خدا می‌داند، جهان سعدی پندآموز، انسان‌دوست و نیک‌اندیش است. 

کورش کمالی سروستانی، رئیس مرکز سعدی‌شناسی در این مراسم گفت: سعدی پیوسته به انسان عشق می‌ورزد و او را در جهان پر آوازه می‌کند و چنین است که جهان‌گیر می‌شود.

وی افزود: سعدی بنی‌آدم را اعضای یکدیگر می‌داند تا جایی‌ که بوستان را بر حکمت بنیان می‌کند و کلام او تاثیرگذار می‌شود. سعدی، نیک گفتار و نیک پندار و ژرف‌بین است. سعدی عشق خدا و خلق را همزمان می‌جوید. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624095
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.