به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل مصیب امیری افزود:‌ این برنامه شامل تعیین عرصه و حریم با روش گمانه زنی، بررسی ژئوفیزیک و سیستماتیک، تهیه پرونده ثبت ملی و مستند نگاری تل کمین واقع در شهرستان مرودشت است.
وی اظهار داشت : بر اساس قانون حفظ آثار ملی با انجام عملیات کاوش تل کمین واقع در شهرستان مرودشت به سرپرستی مشترک نوروز رجبی و دکتر جان واک مایر و نظارت ابراهیم قزلباش و با مشاورت علمی و راهبردی دکتر علیرضا سردری زارچی، در قالب هیئت مشترک ایرانی - آلمانی از 30 فروردین لغایت 30 اردیبهشت 96 به مدت یک ماه موافقت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: اعتبار این پروژه از ابتدا تا پایان عملیات کاوش را دانشگاه گوته واقع در آلمان تامین می کند و پس از پایان عملیات کاوش، همه اشیای موزه ای و مطالعاتی به دست آماده به امین اموال اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس تحویل خواهد شد.
امیری اضافه کرد:‌همچنین نتایج پژوهش های میدانی به صورت مقاله تحلیلی برای چاپ در مجله علمی- پژوهشی پژوهشکده باستانشناسی ارائه می شود.
در پنج کیلومتری نقش رستم و 9 کیلومتری تخت جمشید(حدود 70 کیلومتری شمال شیراز) تپه معروف به تل کمین حسن آباد قرار گرفته است که دارای شواهد فرهنگی و تاریخی شامل سفال هایی با رنگ نخودی ، خاکستری ، ساده و چرخ ساز مربوط به دوره هزاره دوم پیش از میلاد است.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.