گودرز شاهمرادی دوشنبه در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس این قانون،مدارس آموزش از راه دور نیز از امکانات و اختیارات مدارس غیر دولتی برخوردار می شوند.
او اظهارداشت: در حال حاضر عمده مدارس آموزش از راه دور ما در کشور استیجاری هستند که در قانون جدید موارد تکلیفی به بانک ها برای ارائه تسهیلات احداث این مدارس وجود دارد که از این ظرفیت ها استفاده می کنیم.
شاهمرادی اضافه کرد: با تصویب این قانون اجازه بازنگری در ساختار مدارس آموزش از راه دور امکان پذیر می شود که تلاش می کنیم این مدارس به مراکز خلاقیت و نخبه پرور، پویا، فعال و توانمند تبدیل شوند.
این مقام مسئول افزود: در حال حاضر تعداد هزار و 653 مدرسه آموزش از راه دور با پوشش 187 هزار و 177 دانش آموز در داخل کشور و خارج کشور فعال است که از این تعداد چهار مدرسه در خارج از کشور است که مدارس ما در خارج از کشور محدودیتی در پوشش ندارند و ار سراسر جهان می توانند در این مدارس شرکت کنند.
شاهمرادی با بیان اینکه عمده مدارس آموزش از راه دور ما با 162 هزار و 982 مدرسه در شهرها و 24 هزار و 195 مدرسه در روستاها فعال است گفت: از این میزان دانش آموز تعداد 108 هزار پسر و بقیه دختر هستند.
او، تعداد مدارس آموزش از راه دور در استان فارس را 123 مدرسه با 13 هزار و 617 دانش آموز عنوان کرد.
این مقام وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نیازهای روزافزون به گسترده آموزش، وجود انواع محدودیت ها و ممنوعیت برای مخاطبان،نارسایی سیستم آموزش سنتی رایج و فراهم بودن امکان فنی گسترش آموزش ها از مهمترین دلایل ایجاد مدارس آموزش از راه دور در کشور است که مدارس روستایی و بازماندگان از تحصیل اولویت برتر ما در این مدارس است.
شاهمرادی اظهارداشت: مدارس های آموزش از راه دور مانند همه مدارس دیگر در ذیل سیاست هاسی آموزش و پرورش تلاش می کنند که فرصت های مناسبی برای ایجاد عدالت آموزشی و خدمات نوین آموزشی در کشور ایجاد کرده اند.
او عنوان کرد: امروز آموزش از راه دور یک ضرورت اجتناب ناپذیر و فرصت ارزشمند برای آموزش و پرورش برای نسل جدید و آینده است و آموزش و پرورش بدون آموزش از راه دور نمی تواند موفق باشد.

** دومین جشنواره قلم در مدارس آموزش از راه دور
مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: جشنواره قلم با رویکرد آموزشی و تربیتی امسال برای دومین سال در بخش های دانش آموزی، همکاران فرهنگی، خانواده ها و طرح نگار در کشور برگزار می شود که روح این جشنواره در بخش دانش آموزی کارآفرینی است که مناسب با شعار سال است.
وی ادامه داد: متاسفانه امسال به دلیل مشکلات مالی این جشنواره کمی با تاخیر برگزار می شود و این درحالی است که سال گذشته بیش از دو هزار طرح از سوی دانش آموزان و معلمان مدارس آموزش از راه دور در این جشنواره ثبت شد که بسیاری از آنها طرح های ارزشمند و فاخری بود.
او افزود: با برگزاری این جشنواره دانش آموزان نخبه شناسایی و برای آنها طرح هدایت تحصیلی در نظر گرفته می شود و همچنین طرح های برتر جشنواره به مراکزی که امکانات و اختیارات مناسب دارند، معرفی می کنیم.
شاهمرادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال تقویت مباحثی از جمله کیفیت بخشی آموزشی و آموزش آن لاین در مدارس آموزش از راه دور داخل کشور در اولویت برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید قرار دارد.
وی هدف از برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی برای مسئولان مدارس از راه دور کشور در شیراز را که امروز برگزار شده تغییر در چهار سطح دانش، نگرش، رفتار فردی و گروهی عنوان کرد.
او اظهارداشت: تولیدات محتوایی جدید در قالب الکترونیکی برای پایه هفتم، هشتم، نهم، دهم و پیش دانشگاهی برای استفاده بر روی کامپیوتر و سیستم اندروید تهیه شده که در این دوره آموزشی رونمایی می شود.
دوره آموزشی توجیهی بهره وری در آموزش و پرورش با حضور کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش از راه دور کشور از امروز به مدت سه روز در شهر شیراز در حال برگزاری است.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده :‌غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.