به ‌گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط‌عمومی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری فارس این کارشناسان 27 فروردین 96 در قالب طرح ضربتی ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال، از ظرفیت های موجود در روستای مهارلوی این استان بازدید کردند.
طرح ضربتی ارزیابی ظرفیت های تولید و اشتغال 73 روستای منتخب کشور به همت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور با هدف تحرک بخشی اقتصادی به روستاها در حوزه اشتغال از چهارشنبه 23 فروردین ماه کلید خورد و از شنبه 26 فروردین ماه 96 آغاز شده است .
کارشناسان اعزامی پس از ورود به روستای مهارلو از منطقه نمونه گردشگری به مساحت 10 هکتار بازدید کردند و در جریان جزئیات طرح پیشنهادی سرمایه گذار قرار گرفتند.
سپس از محل چشمه آبگرم روستا ، کوچه باغ ها ، کاروانسرای شاه عباسی ، بافت قدیم روستا ، امام زاده بی بی شریفه خاتون و قبرستان تاریخی دیدن کردند و پس آن در جلسه ای با حضور کارشناسان استان، رئیس شورای و دهیار روستا شرکت کردند.
مقررشد در زمینه فعال کردن جامعه محلی جهت تاسیس واحدهای اقامتی بوم گردی ، بازسازی کاروانسرای قدیمی و بهسازی چشمه آبگرم معدنی پیگیری های لازم صورت پذیرد.
همچنین در راه بازگشت به شیراز کارشناسان از دریاچه مهارلو در شمال شرقی روستا و در 27 کیلومتری جنوب شرقی شیراز که محل برقراری زیستگاه های جانوری (پرندگان مختلف) از جمله فلامینگو مهمترین گونه پرندگان ،درناها ، انواع غازها، مرغابیها، آنقوت، آبچیلکها و دسته‌ای از پرندگان شکاری که با آمدن پرندگان مهاجر در این محل یافت می‌شود دیدن کردند.
روستای مهارلو یکی از روستاهای زیبای استان فارس و از توابع شهرستان سروستان است. روستای زیبای مهارلو در گذشته به دشت گل معروف بوده و با استقرار در دامنه‌های زاگرس جنوبی و همجواری با دریاچه زیبای مهارلو، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.
از جاذبه‌های این روستا می توان به دریاچه مهارلو، پارک 250 هکتاری در حال احداث در محل گردنه گلچهره، امام‌زاده خدیجه بانو، بقعه متبرکه بی بی شریفه خاتون، کارونسرای شاه عباسی، اشاره کرد.
محور طرح ضربتی میراث فرهنگی کشور هر سه حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است و کارشناسان اعزامی با حضور یک هفته ای خود در روستاهای هدف هر استان ، به بررسی ظرفیت ها و پایش این روستاها در حوزه اشتغال و زیر ساخت های مرتبط با حوزه ماموریت های خود در این روستاها خواهند پرداخت .
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.