به گزارش دوشنبه ایرنا، این استاد موسیقی روز پنجشنبه 31 فروردین ماه جاری در دوره فشرده آموزشی مباحث علمی و عملی موسیقی را به علاقه مندان این رشته در استان فارس منتقل می کند.
کنسرت سنتورنوازی معاصر استاد اردوان کامکار و سه نوازی مهیارطریحی، سیاوش کامکار و مصطفی مومنیان نیز ساعت 20:30 روز جمعه اول اردیبهشت ماه در تالار احسان شیراز برگزار می شود.
این برنامه فرهنگی هنری با همکاری آموزشگاه موسیقی چاووش و با حمایت گالری پیانو باربد و انجمن موسیقی فارس برگزار می شود.
مدیر آموزشگاه چاووش در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در حاشیه این برنامه فرهنگی هنری اصحاب موسیقی با غنیمت شمردن حضور استاد کامکار در شیراز از برگزاری یک دوره فشرده آموزشی موسیقی بهره مند می شوند.
رضا صلاحی اضافه کرد: دراین دوره آموزشی که روز پنجشنبه برگزار می شود، اساتید موسیقی استان فارس از مباحث علمی و عملی موسیقی در زمینه ارتیکولاسیون ، دینامیک ، اگوگیک ، پاسچر ، تکنیک ، سونوریته ، ریتم ، متر ، ملودی کوک ، و مضراب گذاری بهره مند می شوند .
مدیر آموزشگاه چاووش با بیان اینکه حضور استاد کامکار می تواند به غنای فرهنگی و هنری شیراز در زمینه موسیقی بیفزاید اضافه کرد : علاقه مندان به موسیقی و اساتید سنتور نوازی این فرصت را غنیمت بدانند و بیش از پیش از داشته های هنری و فرهنگی استاد کامکار بهره گیرند .
اردوان کامکار موسیقی دان برجسته و سنتور نواز مشهور کشورمان تاکنون قطعات زیادی برای گروه‌نوازی سازهای ایرانی ساخته است که مورد توجه اهالی موسیقی قرار گرفته است .
کنسرتینوی سنتور اردوان کامکار که با ارکستر زهی و پیانو همراهی شده ، با نام ' ماهی برای سال نو ' از شهرت خاصی برخوردار است .
این آلبوم، یک کنسرتینوی با فضایی رازآلود و باز با لحن و ریتم‌های کردی است، ' سولوی بر فراز باد ' نیز از آثار این سنتور نواز برجسته است .
اردوان کامکار، در آلبوم شب، سکوت، کویر اثرکیهان کلهر به خوانندگی محمدرضا شجریان نیز به عنوان نوازنده سنتور همکاری کرده است .
موسیقی متن فیلم سنتوری و موسیقی فیلم چشم انداز ایرانی به کارگردانی تورج منصوری نیز از ساخته‌های اوست.
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.