گل های محمدی با 10 روز تاخیر به دلیل سرمای هوا به گل دهی رسیدند و غنچه های آن باز شدند و بزرگ ترین گلخانه طبیعی کشور آماده برداشت گل شد.
رییس اتحادیه گلابگیران میمند با بیان این که از فردا برداشت گل از جنوب میمند آغاز و به تدریج به دیگر مناطق این بخش می رسد، افزود: جشن برداشت گل محمدی در میمند 15 اردیبهشت ماه برگزار می شود که عموم مردم می توانند در آن شرکت کنند.
محمد رییسی با بیان این که گل دهی گل های محمدی میمند به دلیل سرما به تعویق افتاد، افزود: در سال های گذشته برداشت گل در میمند از 15 فروردین ماه آغاز می شد این در حالی است که به دلیل سرمای هوا، این امر با 10 روز تاخیر رو به رو شد و از فردا 25 فروردین ماه این کار از جنوب میمند آغاز می شود و سوم و چهارم اردیبهشت به مرکز میمند می رسد.
وی با بیان این که بارندگی های شدید پارسال نه تنها به گلزارهای میمند صدمه نرساند بلکه تولید گل محمدی را نیز افزایش داد، افزود: امسال به تولید گل محمدی حدود 40 درصد اضافه می شود و از 2500 تن گل در سال گذشته پیش بینی می شود به 3200 تا 3500 تن افزایش پیدا کند.
رییسی با احتمال خرید گل محمدی کیلویی 7 هزار تومان از کشاورزان گفت: پارسال گل محمدی به همین قیمت خریداری گردید و در تلاشیم نگذاریم امسال با نرخی کمتر خریداری شود.وی ادامه داد: سطح زیر کشت گل محمدی در میمند امسال با افزایش 200 هکتاری نسبت به پارسال به 1300 هکتار رسید که 800 هکتار آن گلزارهای آبی و 500 هزار هکتار دیم است.
رییس اتحادیه گلابگیران میمند یادآور شد: از هر هکتار از اراضی دیم 3_2 هزار تن و اراضی آبی 7-5 تن گل برداشت می شود که البته گل های پرورش یافته در اراضی دیم به دلیل آن که کاملا ارگانیک است کیفیت بسیار بهتری دارد.
رییسی با بیان این که گلاب دهی گل های محمدی دیم و آبی هیچ تفاوتی با هم ندارد، افزود: از هر تن گل محمدی یک تن گلاب خالص به دست می آید که البته اگر مشتری ها مایل باشد می توان با اضافه کردن آب از هر تن گل 2 تن گلاب استحصال نمود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614533
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.