به گزارش ایرنا، آن دسته از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) که شامگاه دوشنبه در شب میلاد امام نخست شیعیان جهان به این بارگاه نورانی مشرف شدند، نام مبارک علی (ع) را که با گل آراسته شده است، در صحن این حرم مطهر مشاهده کردند.
در چنین شب فرخنده ای، شماری از زائران و خدام حرم مطهر شاهچراغ (ع) در حالی که شاخه های گل در دست داشتند به زیارت این امامزاده والامقام مشرف شدند و در شادی اهل بیت (ع) سهیم بودند.
به طور همزمان، آیین های جشن و سرور ویژه سالروز میلاد حضرت علی (ع) در دیگر حرم های مطهر امامزادگان، مساجد، تکایا و حسینیه های استان فارس برپا شد.
حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین بن موسی الکاظم (ع) از جمله مکان های مذهبی در استان فارس بود که میزبان آیین جشن و سرور سالروز میلاد اسوه عدالت و تقوا و رشادت و شجاعت بود، آیینی که با استقبال مردم و زائران همراه بود.
بولوار آزادی شیراز نیز امسال همچون سال های گذشته به همت یک خانواده نیک اندیش به شکل ویژه ای آذین بندی شده است و گذر از این مکان که به سلیقه دوستداران اهل بیت (ع) آذین بسته شده است، حال و هوای خاصی را تداعی می کند.
ساعت 15 سه شنبه این مکان میزبان محفل جشن و سرور در شادی میلاد امام نخست شیعیان است.
در این آیین نیز همچون دیگر آیین های سرور میلاد امام علی (ع)، مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی و ذکر ویژگی های این امام همام می پردازند.
7387 / 2027
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.