به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، محمد حسین فیروزی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا از 17 تا 23 فروردین‌ماه با برگزاری برنامه‌های گوناگون فرهنگی و کتابخانه‌ای، آماده ارائه خدمات به مراجعین در کتابخانه‌های عمومی فسا هستند. 

وی با تصریح اینکه روز 19 فروردین ماه به مناسبت زادروز دانشمند بزرگ ابوعلی نحوی فسوی در تقویم ملی روز فسا نامگذاری شده است، افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این روز میزبان عضویت رایگان متقاضیان و همشهریان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا هستیم. 

فیروزی از برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت این روز خبر داد و گفت: به منظور آشنایی بیشتر اهالی فرهنگ و کتاب و به اندازه ظرفیت‌های موجود، نمایشگاه آثار نویسندگان بومی شهرستان فسا از 19فروردین در کتابخانه‌های عمومی برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و آشنایی بیشتر با این آثار به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند. 

وی برپایی مسابقه نقاشی با عنوان «شهر زیبای من فسا» ویژه کودکان و نوجوانان، «مسابقه معرفی کتاب و نویسندگان فسایی» و بازدید دانش‌آموزان و گروه‌های مختلف از کتابخانه‌های عمومی را بخشی دیگر از فعالیت‌های این اداره در هفته بزرگداشت فسا اعلام کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا همچنین از فراخوان «بانک اطلاعات کتاب و نویسندگان فسایی» خبر داد و گفت: بخشی از اطلاعات حرفه‌ای «بانک اطلاعات کتاب و نویسندگان فسایی» در نیمه دوم سال 95 جمع‌آوری شده و امیدواریم همزمان با هفته بزرگداشت فسا بخش دوم کامل شود. 

بازدید بیش از 8 هزار نفر از موزه آستان مقدس شاهچراغ(ع) در نوروز 96

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، محمد محمدجانی معاون پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس با اعلام این خبر افزود: موزه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با توجه به آثار و منابع موجود در آن که مربوط به ادوار مختلف تاریخی از سه هزار سال قبل از میلاد تا دوران معاصر است، یکی از فاخرترین موزه های جنوب کشور محسوب می‌شود. 

معاون پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس اظهار داشت: اشیاء موجود در این مجموعه بالغ بر 8 هزار شی تاریخی باارزش است که شامل بیش از سه هزار نسخه خطی و پنج هزار شی گرانبهای دیگر همچون مسکوکات و اسکناس، قلمدان‌های لاکی، اشیاء بلورین و چینی، سفالینه‌ها، اشیاء فلزکاری و مینا کاری، درب‌های قدیمی حرم مطهر، مدال‌های اهدایی قهرمانان ورزشی و آثار و وسایلی از شهید محراب حضرت آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب است. 

وی بیان کرد: ساختمان موزه در فضایی بالغ بر 1000 متر مربع در ضلع جنوبی حرم مطهر در دو طبقه واقع شده و همه روزه از ساعت 8 تا 20  آماده­  ارائه­ خدمت به عموم زائران و مجاوران محترم است.

اثر فیلمساز شیرازی به جشنواره جهانی فجر راه یافت

 فیلم کوتاه «آخر هفته» به کارگردانی وحید بمانی اهل شیراز و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان استان فارس موفق به حضور در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این اثر روایتگر داستان زندگی یک پسربچه فرزند طلاق است که آخر هفته‌ها را با پدرش سپری می‌کند. این اثر همراه با ١٧ اثر دیگر از فیلمسازان مختلف سراسر کشور در روزهای جشنواره برای مهمانان خارجی، مدیران جشنواره‌ها و خریداران به نمایش در می‌آید. 

این فیلم پیش از این در جشنواره‌های فیلم کوتاه 'ما'، 'موج نو'، 'خورشید' و ' خلیج فارس' حضور پیدا کرده است. کوروش شیرالی نویسنده، ساسان کاوه صدابردار و صداگذار، سجاد آورند تصویربردار و نادیا امیری طراح و اجرای گریم را در این فیلم برعهده داشته و بهنام کشاورز و مهرداد کاظمی در این اثر ایفای نقش کرده‌اند. 

وحید بمانی کارگردان این فیلم در کارنامه هنری خود فیلم‌های کوتاه «هدیه» و «گلدان» را دارد که به جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی راه پیدا کرده است. سی وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر یکم تا هشتم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607023
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.