به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، رحمت اله مه آبادی که در مراسم استقلال فرودگاه بین المللی لامرد با حضور وزیر اطلاعات، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، اظهار کرد: دنیا توجه خاصی به صنعت هوانوردی دارد و به عنوان زیرساخت های توسعه یا در جوامع امروزی آنرا مغناطیس جذب سرمایه می نامند و شبکه فرودگاهی، سنجش قدرت نرم کشورها به حساب می آید و به همین دلیل کشورها نگاه ویژه ای به این صنعت دارند.

وی گفت: متاسفانه نگاه قابل توجهی در سنوات گذشته به صنعت هوایی کشور نشده و کارنامه اغلب دولت های بعد از انقلاب در نگاه به این صنعت موفق نبوده است اما دولت یازدهم نگاه ویژه ای به این صنعت داشتند و تحولی بزرگ پس از انقلاب در این صنعت اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: بیش از ۲۷۶ نقطه ممنوعه و ۱۰۰ پیچش هوایی داشتیم و باعث می شد که مصرف سوخت، زمان پروازها و مصرف موتور افزایش پیدا کند و حتی کشورهای دیگر هم ایران را برای عبور از آن انتخاب نمی کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷۱۰۰ کیلومتر راه هوایی را ایجاد کردیم که به ۱۰هزار کیلومتر می رسد و سامانه های راهداری بیش از ۲۰ سال از عمر آن گذشته بود و تمامی تجهیزات ارتباطی خریداری کردیم و شهریور آینده نوسازی سامانه های ارتباطی انجام می شود و اولین راهدار کشور خریداری شده و دو راهدار دیگر هم در مرحله ساخت است و امیدواریم بتوانیم آسمان بهتری از قبل داشته باشیم.

رحمت اله مه آبادی

مه آبادی بیان کرد: باندهای پروازی از مهم ترین زیرساخت فرودگاه است و فرودگاه مهرآباد بزرگترین فرودگاه کشور است و این فرودگاه بیش از ۴۰ سال بود که باندهای آن نوسازی نشده بود و یک مشاور خارجی پس از بازدید، باندهای پرواز را بلاخیز و متلاشی شده اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: ۸ هزار میلیارد ریال پروژه درصنعت فرودگاهی و نوابری هوایی بعد از نوروز به بهره برداری رسمی می رسد.

وی با اشاره به فرودگاه بین المللی لامرد گفت: پروژه ترمینال فرودگاه لامرد بیش از ۱۲ سال از شروع ساخت آن می گذرد و درحالیکه در ۱۲ سال می توان کشوری را ساخت و قول می دهیم که تمام توان خود را برای اتمام این پروژه بکار بگیریم.

مه آبادی تصریح کرد: باید سرمایه گذاری بیشتری بر روی فرودگاه لامرد انجام می دادیم و به دلیل منابع گازی منطقه، نزدیکی به پارس جنوبی و صنایع و قدمت بالای منطقه، شایسته بود که سرمایه گذاری بیشتری شود و متاسفانه این اتفاق نیفتاد و حق لامرد نبوده که آمار فرودگاه کاهش پیدا کند و فکر می کنم که ما از این فرودگاه غافل شدیم و امروز فرودگاه بین المللی لامرد زیرمجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار می گیرد تا اینکه توجه بیشتری به توسعه این فرودگاه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.