حیدرعالیشوندی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دوره چهارم انتخابات شوراها، یک هزار و 946 نفر از شهرستان شیراز داوطلب این انتخابات شده بودند.
فرماندار شیراز با اشاره به نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر شیراز، صدرا، خان زنیان، زرقان، لپویی و داریون در این شهرستان اظهار کرد: شهر شیراز با 829 داوطلب بیشترین شمار داوطلبان ثبت نامی در شهرستان را به خود اختصاص داد.
به گفته این مقام مسئول، شمار داوطلبان انتخابات شورای شهر دوره چهارم در شهر شیراز 748 نفر بود که در دوره پنجم، رشد 10.8 ( 10 و هشت دهم) درصد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: برای انتخابات شوراها در شهرهای صدرا، زرقان و خان زنیان به ترتیب 170، 43 و 24 داوطلب نام نویسی کردند که در این میان، شهر صدرا با افزایش 77.1 درصدی بیشترین رشد در میان شهرهای شهرستان شیراز را در آمار داوطلبان نسبت به دوره قبل به خود اختصاص داد.
عالیشوندی گفت: برای هر یک از شوراهای اسلامی شهر در داریون و لپویی نیز 16 نفر داوطلب انتخابات شده اند.
فرماندار شیراز اظهار کرد: شمار داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در بخش های مرکزی، ارژن و زرقان نیز به ترتیب 580، 320 و 149 نفر بود.
عالیشوندی گفت: یک هزار و 936 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی دوره پنجم در شهرستان شیراز را مردان و 211 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: از 6 شهر شهرستان شیراز، خان زنیان تنها شهری است که هیچ داوطلب زنی برای انتخابات شورای اسلامی شهر ندارد.
فرماندار شیراز گفت: جوان ترین و مسن ترین داوطلب ثبت نام شده برای انتخابات شوراها در این شهرستان به ترتیب 25 و 85 سال سن دارند.
نام نویسی برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 30 اسفندماه آغاز شد و تا ساعت 24 شامگاه یکشنبه ششم فروردین ماه جاری ادامه داشت.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.