سید یحیی هاشمی بامداد دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارندگی های روز یکشنبه در بیشتر مناطق استان و قطعی ارتباط مناطق معدودی از استان با سامانه ستاد انتخابات، هم اینک اطلاعات بخشی از مناطق استان در حال وارد شدن به این سامانه است و از این رو، آمار تکمیلی داوطلبان ثبت نام شده صبح دوشنبه اعلام می شود.
وی اظهار کرد: در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان فارس 17 هزار و 333 داوطلب نام نویسی کرده بودند که با توجه به ثبت اطلاعات 18 هزار و 582 داوطلب تاکنون، شاهد افزایش شمار داوطلبان این انتخابات نسبت به دوره قبل هستیم.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: از این تعداد داوطلب ثبت نام شده برای شوراهای پنجم، سه هزار و 668 تن داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 14 هزار و 914 تن داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستاها شده اند.
وی ادامه داد: یک هزار و 189 داوطلب انتخابات شوراها در شهرها و روستاهای استان را بانوان تشکیل می دهند و 17 هزار و 393 تن از داوطلبان مرد هستند.
هاشمی گفت: در میان داوطلبان ثبت نام شده برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر، 419 داوطلب زن و سه هزار و 249 داوطلب مرد هستند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس اظهار کرد: 770 تن از داوطلبان نام نویسی شده برای انتخابات شوراها ی اسلامی روستاهای استان نیز از بانوان هستند و 14 هزار و 144 نفر را داوطلبان مرد تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: هشت هزار و 880 تن از کل داوطلبان انتخابات شوراها در استان فارس، سواد خواندن و نوشتن دارند و 2 هزار و 874 تن دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند و 997 تن نیز مدرک فوق دیپلم دارند.
هاشمی اظهار کرد: چهار هزار و 558 تن از داوطلبان نیز فارغ التحصیل مقطع کارشناسی هستند و یک هزار و 99 تن مدرک کارشناسی ارشد و 104 تن مدرک دکترا و بقیه نیز مدرک حوزوی دارند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس بیشترین شمار داوطلبان ثبت نامی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان را در محدوده سنی 30 تا 35 سال عنوان کرد و گفت: سه هزار و 724 تن از داوطلبان در این محدوده سنی قرار دارند و 2 هزار و 77 نفر نیز در محدوده سنی 25 تا 30 سال هستند.
وی اظهار کرد: در محدوده سنی بالای 70 سال نیز شاهد نام نویسی 154 تن از داوطلبان در این دوره از انتخابات شوراها بوده ایم.
هاشمی گفت: از میان داوطلبان ثبت نامی، چهار هزار و 129 تن سابقه عضویت در دوره های گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند.
وی اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی دوره پنجم در 102 شهر و افزون بر 2 هزار و 400 روستا در استان فارس که شمار داوطلبان آنها به حد نصاب رسیده است برگزار می شود.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: آمار تکمیلی و نهایی داوطلبان انتخابات شوراها صبح دوشنبه اعلام می شود.
نام نویسی برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 30 اسفندماه آغاز شد و تا ساعت 24 شامگاه یکشنبه ششم فروردین ماه جاری ادامه داشت.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
2027
خبرنگار و انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.