به گزارش ایرنا، سید ابوذر هاشمی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ممکن است افرادی حضوردر انتخابات ریاست جمهوری را تکلیف بدانند و بر اساس تکلیف ملی در آن شرکت کنند ، این موضوع بسیار پسندیده است اما نباید اهمیت انتخابات شوراها تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد ، هر دو انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه شوراها نیازمند نیروهایی خدوم با رویکرد اجرای و با برنامه عمرانی است گفت: انتخاب افراد نخبه و کاردان در انتخابات شوراها از سیاسی شدن شوراها جلوگیری می کند.
این فعال سیاسی اظهار کرد: شوراها بر اساس قوانین عدم تمرکز مدیریت ها فعالیت می کنند ، افرادی که وارد شوراها می شود دارای بینش سیاسی هستند اما داشتن بینش سیاسی با سیاسی کاری و با سیاسی کردن شوراها متفاوت است .
عضو هیات رییسه سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه کشور اظهار داشت : شوراها بر اساس فعالیت اجرایی و برنامه عمرانی اداره می شود ، اما تشکل های سیاسی می توانند در انتخابات نمایندگان شوراها کاندیدا بدهند ، احزاب در این زمینه در قبال مطالبات مردم باید پاسخگو باشند.
هاشمی نیا با بیان اینکه باید فضای لازم برای رشد جوانان و حضور پررنگ تر بانوان در مدیریت شهری ایجاد شود، گفت: همین جوانان هستند که می توانند در چنین فضایی کسب تجربه کنند و به مدیران کلان جامعه در آینده تبدیل شوند، شیراز و استان فارس باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشد تا بتواند مدیران جوان و کارآزموده و با تجربه مدیریتی برای کشور تربیت کند.
وی در ادامه گفت: انتخاب افراد نخبه، دلسوز و کاردان و دارای برنامه جامع در حوزه مدیریت شهری کلانشهر فرهنگی مانند شیراز می تواند در رفع مشکلات فراروی این شهر گره گشا باشد و زمینه ساز فعال کردن بیش از پیش ظرفیت های گردشگری این شهر باشد.
رئیس مجمع مشورتی توسعه استان فارس نیز در این نشست اظهار کرد: توسعه استان بدون توسعه شهرها ، بخشها و روستاها میسر نیست و از این رو، این مجمع مشورتی در راستای توسعه استان فارس در انتخابات 96 برنامه ارائه خواهد داد.
جواد جمشیدی افزود: مردم در انتخابات پیش رو با اعتماد بیشتر به روند اعتدالگرای راهی را که سال 92 آغاز کردند را تداوم خواهند بخشید و پیش بینی می شود که مردم در این انتخابات به جوانگرایی ، تخصص و تجربه اعتماد خواهند کرد.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس نیز گفت: شرایط برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم است و امیدواریم با رای مردم به تداوم گفتمان اعتدال، شرایط برای توسعه فضای سیاسی اجتماعی در کشورمان با جهانیان بیش از پیش فراهم شود.
سید میراعظم هاشمی نیا افزود: با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و حضور چشمگیر در انتخابات قطعا برگ زرین دیگری بر افتخارات جمهوری اسلامی افزوده می شود.
وی ادامه داد: جریان های سیاسی و تشکل ها در این زمینه برا ی گرم کردن تنور انتخابات و شفاف سازی و ترغیب و تشویق مردم رسالتی دوچندان دارند و رسانه ها ومطبوعات نیز با انتشار دیدگاه های مختلف، فضا را برای برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی سازنده فراهم می کنند .
وی ادامه داد: تشکل های سیاسی باید در همه شرایط و به ویژه در شرایط حساس انتخابات قاعده بازی را بپذیرند ، از هر جناح و حزبی که باشیم اگر قاعده رقابت سیاسی را بپذیریم و بدون تخریب و بدون جوسازی و بلکه در فضایی سالم به رقابت بپردازیم به طور قطع، مردم نیز به میدان می آیند و انتخاباتی پر شور برگزار می شود.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس اظهار کرد: گفتمان غالب اکنون در کشور ما گفتمان اعتدال است ، گفتمان اعتدال برآیندی از عقلا و نخبگان هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا است ، مردم در انتخابات گذشته به گفتمان اعتدال اعتماد کردند ، در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به این گفتمان اعتماد کردند و اکنون نیز امید است با اعتماد دوباره به گفتمان اعتدال به عرصه انتخابات وارد شوند.
6113 / 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.