دکتر محمود تولایی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در شیراز افزود:‌ توسعه زیست فناوری در حوزه پزشکی امکان تولید داروهای نسل جدید در برابر بیماری های صعب العلاج ، واکسن های نوترکیب با ویژگی های اختصاصی علیه بیماری های فراگیر ، تشخیص های زودهنگام سرطان ها مبتنی بر داده های ژنتیکی ، تشخیص های قبل از تولد اختلالات و عقب ماندگی های ژنتیکی و موارد دیگر را فراهم ساخته است.
رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک نور گفت:این فناوری همچنین در حوزه های صنعت و معدن و محیط زیست با تولید پلیمرهای زیست تخریب پذیر برای مواجهه با ریزگردها ، بهیافت و بازیافت زیستی در برابر آلاینده های صنعتی و زیست محیطی و همچنین استحصال معادن کم عیار با کم ترین آسیب بر محیط زیست را فراهم ساخته است.
تولایی همچنین گفت:
تولایی همچنین گفت:‌علومی مانند ژنتیک در داخل منتقدانی دارد که باید به این انتقادات در یک فضای کاملا علمی پاسخ داده شود.
وی اظهار داشت:متاسفانه علیه فناوری زیستی انتقادات تند و مخالفت هایی در خارج از مرزهای کشور و با هدف جلوگیری از دسترسی دانشمندان ما به این علوم طراحی شده که از داخل هم عده ای بدون اطلاع با آن ها همراه می شوند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بیان کرد:این کشور ها حتی با تحریم ها و تصویب کنوانسیون های مختلف سعی دارند تا از پیشرفت این علوم در داخل کشور ما جلوگیری کنند و این بازار پرسود را به راحتی از دست ندهند.
خبرنگار:‌ سعید فانی ** انتشار :‌غلامرضا مالک زاده
7379 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.