به گزارش دیافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، سعید صفرزاده بیان داشت: از این تعداد کلاس درس، 465 کلاس در شهر مرودشت و 60 کلاس از مدارس حاشیه ای این شهر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این کلاس ها به امکانات مورد نیاز مجهز خواهد شد و از روز بیست و هشتم اسفندماه جاری تا پانزدهم فروردین 96 در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.
صفرزاده ادامه داد: ظرفیت اماکن اقامتی این شهرستان شامل 21 اتاق، 18 سوئیت و 44 تخت است که برای اسکان و استفاده مسافران نوروزی مهیاست.
مسئول اداره میراث فرهنگی مرودشت اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته، میهمانسرهای اداره ورزش و جوانان، کمیته امداد، بهزیستی و هلال ‌احمر این شهرستان نیز در صورت بارندگی در ایام نوروز 96، از آمادگی لازم برای اسکان میهمانان نوروزی برخوردارند.
صفرزاده گفت: با توجه به اینکه مسافران و گردشگران زیادی در نوروز 95 به شهرستان مرودشت سفر و از از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهرستان دیدن کردند، پیش‌بینی می شود شمار این گردشگران در نوروز 96 افزایش یابد.
او افزود: با در نظر گرفتن این موضوع، نشست کمیته اسکان و ستاد هماهنگی خدمات سفر مرودشت ویژه نوروز 96 با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش مرودشت، اداره میراث فرهنگی این شهرستان و سایر اعضای این ستاد، از یکم اسفندماه جاری برای ساماندهی فعالیت ها و چگونگی خدمات رسانی به مسافران نوروزی، تشکیل شد.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت بیان کرد: این اداره می کوشد برای نوروز 96با برنامه ریزی و برگزاری برنامه های متنوع، مسافران نوروزی و گردشگران را با آداب‌ و رسوم مردم، آثار تاریخی، اماکن گردشگری، مذهبی و طبیعی این شهرستان بیش از پیش آشنا کند.
شهرستان مرودشت که در 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است، دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیاری از جمله تخت جمشید، کاخ صد ستون، دروازه ملل، آپادانا، ویرانه های شهر استخر، نقش رجب، پل خان، تنگ بستانک (بهشت گمشده)، دریاچه سد درودزن، بقعه ایوب نبی (ع) و امامزاده سلطان ولایت(ع) است.
2027 / 6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده:پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.