به نظر نمی رسد گفته فلان مقام بلندپایه کشوری و یا استانی که می گوید باید در روش های آموزشی تجدید نظر شود یا نباید فلان سد ساخته شود و باید از قانون رفع ابهام شود،‌ خواسته یا پیشنهاد و آرزو باشد.
در این موارد مردم از این مسئولان بلندپایه و دست اندرکار می پرسند اگر باید فلان کار شود یا نشود، شما به عنوان مسئول اجرایی چرا این باید و نباید را راسا یا با مشورت و روش های قانونی محقق نمی سازید؟‌
پرسش دیگر این است چه کسی یا کسانی برای به سرانجام رساندن این بایدها و نبایدها قرار است وارد عمل شوند؟
تقریبا مسلم است که مردم نمی توانند یا وظیفه ای ندارند که برای به سرانجام رساندن این بایدها و نبایدها اقدام کنند و انتظاری هم از مردم در این زمینه به آن صورت نیست.
البته منظور این نیست که راه همکاری مردم با مسئولان یا گلایه های مسئولان دیگر بسته شود بلکه منظور اجرایی کردن خواسته های مردم طبق قانونی است که برعهده مسئولان مربوط گذاشته شده است.
چندین سال و بلکه چند دهه است که مردم از لزوم تغییر یا توقف برخی امور صحبت می کنند که این صحبت ها در حقیقت خواسته هایی است که بر زبان می آورند و خطابشان مسئولان اجرایی و مرتبط است اما می شنوند و شاهدند که این خواسته ها را برخی مسئولان یادشده، تکرار می کنند.
نتیجه کارکرد مسئولان اجرایی که با هر هدفی خواسته های مردم را برزبان می آورند این شده که مشکلات پایدار مانده و خواهد ماند.
به نظر می رسد برای جلوگیری از اقدامات مسئولان اجرایی که تمایل دارند خواسته های مردم را تکرار و بیان کنند، نظارت های مردمی و سازمانی لازم است.
منظور این است که هرگاه چنین مسئولانی که امور اجرایی را برعهده دارند،‌ سخن به تکرار خواسته های مردم گشودند، از آنان خواسته شود حتما عملکرد خود را در حوزه های یادشده بیان کنند.
همچنین مسئولان بالاتر به مسئولان میانی و زیردست ابلاغ کنند از سخن گفتن در حیطه بایدها و نبایدها بپرهیزند و به جای تکرار خواسته های مردم،‌ بگویند عملا چه کار کرده اند.
نظارت ها به این مسئولان یادآور می شود که به این پرسش پاسخ دهند که مگر قرار است برای اجرایی شدن بایدها و نبایدها از سیاره های دیگر کسانی را استخدام کنیم؟‌
** دبیر ایرنا در فارس
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.