این شرکت کنندگان در رشته های ترتیل و تجوید، ترجمه و مفاهیم، حفظ اجزای 1، 3، 5، 10، 20 و حفظ کل رقابت کردند.
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:‌مسابقات از آبان ماه سال جاری در مرحله شعب آغاز و در دی ماه مرحله منطقه ای آن برگزار شد.
وی گفت: امروز پنجم اسفند پانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن این موسسه در شیراز با حضور 333 شرکت کننده در حال برگزاری است.
شاهسونی گفت:‌ 49 برادر و 284 خواهر در این مسابقات در سه مقطع معلمان، قرآن آموزان خواهر و قرآن آموزان برادر تمام شعب کشور در این مسابقه شرکت دارند و فقط بین برترین های شعب موسسه برگزار می شود و حفاظ قرآن مدارس شبانه روزی در آن حضور ندارند.
وی گفت: امیدواریم این رقابت ها باعث رشد و پویش بیش از پیش قرآن آموزها و رقابت صحیح قرآنی بین قرآن آموزان و معلمان شود.
وی با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند قله ها را تشویق کنید مردم به سمت دامنه ها رویش پیدا می کنند گفت:حفاظ قرآنی هر کدام یکی از این قله ها محسوب می شوند و با تشویق این عزیزان ،سایر افراد جامعه به سطح های پایین و دامنه کشیده می شوند و این مطلب نیاز به همراهی رسانه ها و پوشش خبری مناسب دارد.
مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با تاکید بر دستور رهبر معظم انقلاب در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور گفت:امیدواریم با همراهی خیرین و مردم گامی موثر ، پویا و بزرگ را با هدف تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور برداریم.
موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در سال 75 در شهرستان استهبان فارس تاسیس شد و یکی از مراکز مهم و بزرگ قرآنی کشور محسوب می شود که 160 شعبه در 12 استان کشور با 10 مدرسه شبانه روزی حفظ و تدبیر قرآن و 2 حوزه علمیه با محوریت حفظ قرآن کریم دارد.
آیین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم شامگاه پنجشنبه پنجم اسفند با تجلیل از نفرات برگزیده در شیراز برگزار خواهد شد.
خبرنگار :‌رضا قادری ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7387 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.